Türk Hava Yolları, pandemi nedeniyle evlerimizde geçirmek zorunda kaldığımız ikinci milli bayramımız olan 19 Mayıs’ı da çok özel bir uçuşla ölümsüzleştirdi.
23 Nisan’da Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan kalkan Boeing 777, uçuş rotasıyla gökyüzüne dev bir ay yıldız çizip Esenboğa’ya indi. Yaklaşık 2 saat süren TK1920 sefer sayılı bu özel uçuşu, Flightradar 24 üzerinden toplamda 4 milyonun üzerinde kişi izledi ve bu alanda kırılması güç bir rekor kırıldı. Flightradar24 yöneticileri tarafından, eş zamanlı olarak 195 bin kişinin uçuşu takip ettiği anlar olduğu açıklandı.
Bu özel uçuşun ardından evde kalmak zorunda olduğumuz bir başka milli bayramımız 19 Mayıs’ta Türk Hava Yolları’nın ne yapacağı merak konusu oldu.
15 Mayıs akşamı THY’nin resmi twitter hesabından atılan bir tweet ile Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün Milli Mücadele’yi başlattığı tarihten 101 yıl sonra, İstanbul’dan Samsun’a “TK1919” sefer sayılı özel bir uçuş gerçekleştirileceği ilk kez duyuruldu.
Kokpitte Selin Sevimli ve Zafer Doğukan Demir’in yer alacağı TarihiYolculuk adı verilen bu uçuşa tüm Türkiye’nin katılabileceği bir ortam da oluşturulmuştu.
Bu anlamlı uçuş için oluşturulan özel bir web sitesinde, İstanbul-Samsun uçuşu için biniş kartı oluşturulmasına olanak tanındı. Yolcular, birbirinden özel tasarımlara sahip olan biniş kartlarını sosyal medya hesapları üzerinden paylaştı. Tahmin edileceği üzere, bu konuda da müthiş bir rekor kırıldı ve 9 milyonun üzerinde yolcu bu tarihi uçuşta yerini almak için biniş kartını oluşturdu.
Ve bugün 19 Mayıs’ta TC-JYH tescilli “Of” isimli “Boeing 737-900 ER, TK1919 sefer sayılı uçuş için 9 milyonu aşkın sanal yolcusuyla Samsun’a hareket etti. Elbette yine milyonlarca kişi bu tarihi yolculuğu flightradar üzerinden canlı takip etti. 1 saat 15 dakikalık bir uçuşun ardından uçak Samsun’a indi.
Boeing 737, 101 yıl önce Atatürk’ün İstanbul’dan Samsun’a gitmek üzere yola çıktığı Bandırma Vapuru üstünde ise 800 feet irtifaya kadar indi ve uçak alçak uçuş yaparak Bandırma Vapuru’nu selamladı. Tarihi uçuşa yakışır tarihi bir fotoğraf ortaya çıktı.
BÜYÜK BİR PAZARLAMA BAŞARISI!
Gelelim işin perde arkasına, Türk Hava Yolları, bugün İstanbul’dan Samsun’a yaptığı bu tarihi uçuş ile birlikte zekice kurgulanmış bir pazarlama aktivitesini de gerçekleştirdi.
Daha önce hayatında hiç uçak bileti almamış ve hiç uçağa binmemiş insanlara bile, sanal ortamda bilet aldırıp, online check-in yaptırıldı.
Uzun zamandır eve kapanıp kalan, seyahat etmek konusunda kafasında endişeleri olan insanların bu duygularını yeniden yeşertti, onları uçmaya özendirdi.
Milyonlarca insana kendi özgür iradeleriyle bunu yaptırmayı başaran Türk Hava Yolları, hem 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramımıza çok farklı bir anlam kattı; hem de milliyetçilik damarlarımızı kabartarak Türk markası olduğunu, milli bayrak taşıyıcımız olduğunu çok ciddi şekilde vurguladı.
Müthiş bir algı yönetimi ile milyonlarca insanın kendi sosyal medya hesapları üzerinden biniş kartlarını paylaşmasını sağlayarak olağanüstü bir reklam ve PR kampanyasına imza attı.
Ne milyonlarca dolar harcanarak yapılan sponsorluk anlaşmaları; ne de gazete-televizyon reklamlarının yaratacağı etkileşimin bu kampanyadaki kadar olması mümkün değil.
Pazarlama sanatının ilk kuralı az kaynak kullanarak çok getiri elde edebilmektir! Bütün markaların istediği de tam olarak bu değil mi? İşte THY’nin 23 Nisan ve 19 Mayıs’ta yapılan özel uçuşları, pazarlama stratejisi anlamında çok büyük bir başarı örneğidir.
Bu fikirleri ortaya atan ve hayata geçmesini sağlayan herkesi tebrik etmek lazım. Bu iki özel uçuş, milli havayolumuzda hala işini layığıyla yerine getiren başarılı olduğu için o koltukta oturan birileri olduğunu gösterip geleceğe dair bizi umutlandırmayı başardı. Elinize sağlık. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu ve daimi olsun…