Küresel markalar arasında, reklam ve tanıtım faaliyetlerine ciddi bütçeler harcamasıyla bilinen Türk Hava Yolları’nın yeni reklam filmi yayına girdi. 13 Şubat’ta Los Angeles’ta oynanacak Super Bowl finalinde de yayınlanacak olan THY’nin yeni reklamında tanıdık bir isim var: Morgan Freeman.
Amerikan televizyon tarihinin en çok izlenen programı olan Amerikan Ulusal Futbol Ligi (NFL) final maçının 56’ncısı, Super Bowl LVI, 13 Şubat 2022 Pazar günü, Los Angeles’te, Los Angeles Rams ve Cincinnati Bengals takımları arasında oynanacak. Amerika’da yaklaşık 100 milyon, dünyanın geri kalan ülkelerinde ise yaklaşık 40 milyon kişi tarafından bu maçın canlı olarak izlenmesi bekleniyor.
Böylesi bir televizyon programında görünür olmak da küresel tüm markalar için özellikle Kuzey Amerika pazarında benzersiz bir erişim imkânı yaratıyor. Bu yüzden markalar, Super Bowl organizasyonuna reklam verebilmek için kesenin ağzını açıyor ve birbirleriyle yarışıyor.
Türk Hava Yolları, 13 Şubat 2022’de oynanacak maçın ikinci çeyreğinde yayınlanacak olan “Pangea” adlı yeni küresel reklam kampanyasını resmi olarak başlattı. Reklamda, dünyaca ünlü ABD’li aktör Morgan Freeman oynuyor. ABD’li oyuncu, daha önce de Türk Hava Yolları reklamında oynamıştı.
Reklamda, milyonlarca yıl önce tek süper kıta olan Pangea kavramı üzerine yoğunlaşılıyor. Verilmek istenen mesajın odak noktası ise THY’nin, dünyanın en fazla ülkesine uçan havayolu olması sayesinde tüm dünyayı birbirine bağlaması. Reklamda öne çıkan bir diğer mesaj da dünyanın neresinde olursak olalım, hepimizin aslında bir şekilde birbirimize bağlı olduğumuz gerçeği.
Prodüksiyon süreci Eylül 2021’de başlayan reklam için, İstanbul ve New York’ta çekimler yapıldı. Reklamda, canlı aksiyon görüntülerine ek olarak, Pangea’yı çarpıcı bir şekilde anlatabilmek için kıtaları yeniden birbirine bağlayan, dijital ortamda oluşturulan animasyon sahneleri de yer alıyor.
Reklamın iki ayrı versiyonu var. 30 saniyelik reklam şu şekilde
Reklamın 60 saniyelik uzun versiyonu
THY’nin yeni reklam filmi, ‘basit’ ve ‘büyüleyici’ fikirleri üzerinde yoğunlaşan eleştirmenlerden tam not aldı. Morgan Freeman’ın kendine özgü anlatım şeklinin reklamı ciddi şekilde zenginleştirdiği düşünülüyor. Reklam filminde Türk Hava Yolları’nın son dönemde hizmete başladığı yeni business class kabinleri kullanılmamış. Daha eski Business class koltuklarda oturan Freeman, THY’nin nasıl dünyayı birbirine bağladığını anlatıyor. Gerçek şu ki, Freeman konuştuğu zaman, diğer detayların neredeyse hiçbir önemi kalmıyor.
Türk Hava Yolları’nın Geçmiş Yıllardaki Super Bowl Reklamları
Türk Hava Yolları, ABD’nin en büyük spor organizasyonu ve Amerikan futbolunun şampiyonluk mücadelesi Super Bowl’da, daha önceki yıllarda da büyük reklam kampanyaları ile boy gösterdi.
2016 “Fly to Gotham and Metropolis City”
2016’da ‘Batman vs Superman’ temalı reklam kampanyasıyla, dünyanın dev markalarının yer aldığı Super Bowl’da ilk Türk markası olarak sahneye çıkan Türk Hava Yolları, 30 saniyelik yayın için 5 milyon Dolar ödedi ve ABD nüfusunun yüzde 35’ine ulaşmayı başardı.
Batman’i canlandıran Ben Affleck ile Lex Luthor karakterine hayat veren Jesse Eisenberg’ün de yer aldığı reklam filmi, Caroline Panthers-Denver Broncos final maçı sırasında gösterildi. Reklam filminde, senaryo gereği, THY’nin yeni seferlerinden biri, Batman’in evi olarak bilinen ‘kurmaca’ Gotham City’e yapılıyordu.
Ancak bu kampanya kapsamında, Türk Hava Yolları’nın resmi sponsoru olduğu “Batman v Superman: Adaletin Şafağı” filmi, 2016’nın en kötü filmleri arasında gösterildi. Yılın en kötü filmlerinin ödüllendirildiği Golden Raspberry Ödülleri’nde 8 farklı dalda aday gösterildi ve yılın ikinci en kötü filmi oldu.
Türk Hava Yolları’nın Warner Bros Pictures ile gerçekleştirdiği işbirliği kapsamında, THY filosundan bir Boeing 777-300ER uçağına, filmin temasına uygun bir boyama yapıldı. Uçağın her iki tarafına, eskitme yöntemiyle Batman ve Superman’in logoları yerleştirildi.
2017 “Widen Your World”
2017’de Oscar ödüllü ABD’li aktör Morgan Freeman’ın oynadığı “Widen Your World” temalı reklam filmi, ekran başındaki yüz milyonlarca insan tarafından tam not almıştı.
Çekimleri Los Angeles’ta yapılan reklam filminde, Hollywood starı Morgan Freeman, Türk Hava Yolları uçağının içinden şu mesajları veriyordu:
“Kimilerimiz keşfedilmenin peşine düşer, heyecanla yola çıkarlar. Dünyaları buluşturup farklılıklardan keyif alırlar. Eğer siz de bizim gibi bu muhteşem gezegeni daha çok keşfetmek istiyorsanız, size eşlik etmeye hazırız. Şimdi. Dünya daha büyük. Keşfet”
Maç sırasında Morgan Freeman’ın yer aldığı reklam filminin yayınlanmasının ardından, Morgan Freeman etiketi üç saat boyunca Amerika’da trend topic listesinde yer adı. Reklam filminin sosyal medyada toplam izlenme sayısı çok kısa sürede 30 milyonu aştı.
Amerika’da yayınlanan bir reklam filminin, Uzak Doğu ve Avrupa başta olmak üzere 22 farklı dilde 40’tan fazla ülkede haber olması da kampanyanın etkisini ve yapılan yatırımın değerini ortaya koymuştu.
2018 “Five Senses”
Türk Hava Yolları, Super Bowl 2018 için hazırladığı “Beş Duyu – Five Senses” isimli reklam filminde, “The Dr. Oz Show” adlı sağlık talk şovuyla, yurt dışında da geniş kitlelerce tanınan ünlü doktor Mehmet Öz‘ü başrolüne taşıdı.
Uçaktan görüntülerle açılan reklam filminde, Emmy Ödülü sahibi de olan Dr. Öz, duyu organlarımızın mucizevi özelliklerinin altını çizerek dünyaya ve onun güzelliklerine daha çok bakmamız, tatmamız ve keşfetmemiz için çağrı yapıyordu.
Havayolunun “Widen your World (Dünyanı genişlet)” sloganıyla örtüşen ve daha büyük anlam kazanmasını sağlayan reklam filmi, dünyanın çeşitli yerlerinden insanların deneyimlediği yepyeni faaliyetlerle devam ediyordu.
2019 “The Journey”
2019‘da Türk Hava Yolları’nın Super Bowl’da, yeni hizmete başlayan İstanbul Havalimanı’nı da öne çıkaran sahnelerle süslenen, İstanbul’da sinematik bir kovalamaca temasına sahip “The Journey – Yolculuk” isimli reklamı yayınlandı. Yönetmen koltuğunda Ridley Scott’un oturduğu reklam filminin başrolünde Hollandalı oyuncu Sylvia Hoeks yer aldı. Reklam filminin 30 saniyelik versiyonu, dünyanın en çok izlenen spor etkinliği Super Bowl’da gösterilirken, 6 dakikalık sinematik kısa film versiyonu ise Super Bowl ile eş zamanlı olarak havayolunun YouTube kanalından yayınlandı.
İstanbul Havalimanı’nda çekilen sahnelerde 250 oyuncu görev alırken, filmde toplam 500 aktör ve aktrist görev yaptı. İstanbul Havalimanı’nda geçen sahneler ayrıca THY’nin yeni kabin kıyafetleri ve yeni uçak içi kabin tasarımlarını da izleyici ile ilk kez buluşturdu.
Çırağan Sarayı, Şerefiye Sarnıcı, Ortaköy Meydanı ve İstanbul Havalimanı gibi İstanbul’un ikonik simgeleri arasında geçen ve çekimleri 4 günde tamamlanan reklam filminde, Ridley Scott’ın diğer eserlerine çeşitli atıflar da yapıldı.
2020 “Step on Earth”
2020 yılında Miami’de düzenlenen Super Bowl’un üçüncü çeyreğinde Türk Hava Yolları, 1969’da insanoğlunun Ay’a ilk inişinden esinlenerek insanlığın keşif ruhuna hitap eden reklamını yayınladı. “Step On Earth” isimli reklam filminde, bir milyardan fazla insanın ülkelerinin dışına hiç seyahat etmediği istatistiklerine meydan okunuyordu.
Reklam filminde, daha önce yurt dışına hiç gitmemiş olan Russ, Mariha ve Karlos’a, Türk Hava Yolları sayesinde, kendi ülkelerinin sınırlarının ötesindeki dünyayı ilk kez keşfetme fırsatı veriliyordu.
Reklam, dünyadaki yeni manzaralara ve ufuklara yapılan yolculukların gücünü ve duygularını hissetirmeye çalışırken, bizi kendi gezegenimizi keşfetmeye teşvik ediyordu.