Türkiye'de İlk: Havacılıkta Kriz Yönetimi Atölyesi | Boarding Info

Written by 18:41 EN'LER - İLK'LER, Havacılık

Türkiye’de İlk: Havacılıkta Kriz Yönetimi Atölyesi

Singapur Hava Yolları Türkiye Ekibi ve Eskişehir Teknik Üniversitesi Sivil Havacılık Kulübü ortaklığında, Türkiye’de daha önce benzeri yapılmamış bir etkinlik gerçekleştirildi. Üniversite sahnesinde, yaklaşık 450 öğrencinin katılımı ile gerçek bir rota sapma (diversion) hikayesinden senaryolaştırılmış bir kriz yönetimi canlandırıldı.

Günler süren ve sadece online olarak gerçekleştirilebilen provalar ile hazırlandıkları etkinlikte hem öğrencilerin hem de havayolu çalışanlarının sahnedeki performansı, tiyatrocuları aratmadı.

Paris – Singapur uçuşunun teknik bir arıza nedeniyle Azerbaycan’ın Bakü Haydar Aliyev Havalimanı’na, divert etmesi (rota sapması) sonucu, İstanbul ekibinin Bakü’ye giderek krizi yönetmesinin canlandırıldığı hikayede, üniversitenin sivil havacılık kulübünden öğrenciler, yolcu rolü canlandırarak yetkilileri bir hayli zorlamaya çalıştı.

Bu konuda çok fazla eğitim ve tecrübeye sahip olan Singapur Hava Yolları personeli, her türlü zorluğa rağmen, yolcuları memnun bir şekilde uğurlamayı başardı.

Singapur Hava Yolları Türkiye Genel Müdürü Hongyao HU, etkinlik ile ilgili olarak: “Oxford sözlüğüne göre kriz ‘Yoğun zorluk veya tehlike zamanı’ ve ‘zor veya önemli kararların verilmesi gereken bir zaman’ olarak tanımlanıyor. Eğer bir krizin zorluk olduğu konusunda odaklanırsak; o zaman kritik ve önemli kararlar vermenin önemini kaybederiz. İşte burada yönetim devreye giriyor. Sizlerle kriz yönetimi konusundaki tecrübelerimizi paylaşmaya geldik. 2022 yılı Covid-19 sonrası toparlanma yılı olarak hatırlanacak. Bugün oturuma bu kadar büyük bir ilgi ve katılım görmekten çok mutluyum. Havacılığın Türkiye’deki geleceğinin emin ellerde olacağını rahatlıkla söyleyebilirim” şeklinde konuştu.

“İstanbul operasyonlarının 35. yılını kutlayan ve küresel çapta en iyilerin arasında yer alan Singapore Airlines ile üniversitelerinde buluşmanın büyük heyecanı içerisinde olduklarını söyleyen ESTÜ Sivil Havacılık Kulübü Başkanı Umut Mert Arıkan ise ‘biz öğrenciler olarak kriz yönetimi konusunun kariyerlerimizin büyük bir parçası olacağını ve ne denli önemli olduğunu biliyoruz. Bu sebeple bugün bu krizleri defalarca yaşamış ve üstesinden fazlasıyla gelmiş çok değerli misafirlerimizle gerçekleştireceğimiz simülasyondan çıkaracak çok dersimiz olduğuna inanıyoruz’ şeklinde konuştu.

Etkinlik sonunda yapılan çekiliş ile katılımcı öğrencilerden biri, Güneydoğu Asya’ya iki kişilik economy sınıfı bilet ve 3 gece konaklama hediyesi kazandı.

(Visited 114 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info