Uçak Tuvaletinde Kilitli Kalan Yolcu

Hiç bir yolcu, uçak tuvaletinde, gereğinden daha fazla zaman geçirmek istemez. Ne yazık ki bir SpiceJet yolcusu için bu süre gereğinden fazla uzadı ve inişi tuvalette oturarak geçirmek zorunda kaldı.

16 Ocak 2024 Salı günü Hindistanlı SpiceJet’in Mumbai’den (BOM) Bengaluru’ya (BLR) yaptığı SG268 sefer sayılı uçuşunda ilginç bir olay yaşandı. 67 dakikalık uçuş, VT-SGV tescilli 13 yaşındaki Boeing 737-800 uçağıyla gerçekleştirildi.

Uçuşun başlamasından birkaç dakika sonra, 14D koltuğunda oturan bir erkek yolcu tuvalete gitti. İhtiyacını giderdikten sonra, koltuğuna dönmek üzere, tuvaletten çıkmaya çalıştı ancak kapının arızalı olduğunu ve açılmadığını fark etti.

Bazı yolcuların uçak tuvalet kapılarının nasıl çalıştığı konusunda kafası karışsa da kabin üyeleri tarafından dışarıdan bile açılabildiği göz önüne alındığında, genellikle kapıları açıp kapatmak oldukça kolaydır. Ne yazık ki bu vakada gerçek bir arıza yaşandı ve mürettebat, tüm çabalarına rağmen kapıyı açmayı başaramadı.

Yolcu, tuvalette sıkışıp kaldığı anları, cep telefonu ile kayıt altına almayı ihmal etmedi.

Mürettebat üyeleri, kapıyı açamayacaklarını anladıktan sonra, içerde mahsur kalan yolcuya bir not iletti:

“Kapıyı açmak için elimizden geleni yaptık ancak açamadık. Panik yapmayın, birkaç dakikaya ineceğiz, o yüzden lütfen klozetin kapağını kapatıp üzerine oturun ve kendinizi emniyete alın. Uçak indiğinde kapı açılır açılmaz teknik ekipten biri gelip sizi çıkaracak. Panik yapmayın.”

Uçak Bengaluru’ya indiğinde, teknisyenler uçağa gelip, kapıyı kırdı ve yolcuyu kurtardı. Havayolu, yaşanan kötü deneyim için yolcudan özür diledi, bilet ücretini kendisine iade etti. Medyada büyük ilgi çeken olayın ardından, havayolu resmi bir özür metni  yayınladı:

“16 Ocak’ta Mumbai’den Bengaluru’ya sefer yapan SpiceJet uçağında kapı kilidindeki arıza nedeniyle uçak havadayken bir yolcu ne yazık ki yaklaşık bir saat tuvalette mahsur kaldı. Uçuş boyunca mürettebatımız, yolcuya yardım ve rehberlik sağladı. Varışta bir teknisyen tuvaletin kapısını açtı ve yolcuya derhal tıbbi destek verildi. SpiceJet olarak, yolcuya yaşattığımız rahatsızlıktan dolayı özür dileriz. Kendisine tam para iadesi yapılıyor.”

Bu olayın ardından Hindistan Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), yaşananlarla ilgili soruşturma başlattı. Yaşanan olayın bir bakım sorunu nedeniyle mi yoksa başka bir nedenden dolayı mı meydana geldiği belirlenmeye çalışılıyor.

adbanner