Uçakta Ranza Dönemini Başlatan İlk Havayolu

Çoğu kişi için, şartlar ne kadar iyi olursa olsun, uçakta uyumak oldukça zor olabiliyor. Air New Zealand, uçakta uyku sorunu yaşayan yolcular için durumu değiştirmek için harekete geçti.

Washington Post’un haberine göre, havayolu, 2024 yılının Eylül ayında, uçakta ranza hizmeti Skynest’i hizmete sokmaya hazırlanıyor. Air New Zealand filosundaki mevcut geniş gövdeli uçakların dışında, şirketin yakın zamanda satın aldığı yeni Boeing 787 Dreamliner uçaklarında da uzun mesafeli ve ultra uzun mesafeli uçuşlarda ekonomi sınıfında seyahat eden yolcular için altı ranza bulunacak.

Uçakta Ranza Fikri Nasıl Doğdu?

Havayolunun Müşteri Deneyimi ve Satış Sorumlusu Leanne Geraghty, Washington Post’a verdiği demeçte, Skynest fikrinin, uykunun, müşteri deneyiminin özü olduğunu ortaya çıkaran araştırmaların sonucundan doğduğunu söyledi. Ekonomi sınıfında seyahat eden yolcuların uzun uçuşlar sırasında düz bir yatakta yatmak istediklerini anlamanın çığır açıcı olmadığını söyleyen Geraghty, bunu gerçekleştirecek mühendisliğin ise henüz kendilerinden başka hiçbir havayolunda olmadığını belirtiyor. Geraghty, 1930’lardan 1950’lere kadar bazı uçaklarda, trendekilere benzer yataklı alanlar olmasına rağmen, böylesi bir fikri, uçakta gerçekten ilk havayolunun Air New Zealand olduğunu söylüyor. Geraghty’ye göre ranza düzeni, en başından beri ana hedefti. Ancak tam olarak doğru konfigürasyonu elde etmek için, tasarım sürecinde tam 170 bin saat harcandı.

Yeni Zelanda’nın dünya üzerindeki konumu düşünüldüğünde, yolcuların hatırı sayılır bir süreyi uçakta geçirmeleri anlamına geliyor. Örneğin havayolunun Auckland – New York John F. Kennedy Havalimanı arasında gerçekleştirdiği uçuşlar, yaklaşık 17 saat sürüyor ve dünyanın en uzun menzilli rotaları arasında bulunuyor. Havayolunun bu şekilde çok sayıda uzun menzilli rotaya sahip olması, yolcular için farklı uyku opsiyonlarını  çok önemli hale getiriyor.

Uçaktaki Ranzaların Özellikleri

Uçakta yolcuların uyuyacağı ranzalar, kabin içindeki alanı maksimize edebilmek için üst üste yerleştirilmiş üç bölmeden ve iki ayrı sütundan oluşuyor. 200 cm uzunluk ve 61 cm genişliğindeki yataklar, uzun boylu yolcular için bile yeterli uyku alanı ve sağa sola dönüşlere izin verebiliyor. Ranzaların yer aldığı kısımda mor renli özel bir aydınlatma kullanılıyor.

En üst katı uçak gövdesinin tavanına yakın, alt katı ise doğrudan zemin üzerinde olan ranzaların her bir yatağında bir yastık ve göz maskesi bulunuyor. Ranzadaki yatakları birbirinden ayırmak için üç basamaklı küçük bir merdiven bulunuyor. Ranzaların bölmeleri arasında mahremiyet perdeleri de bulunuyor.

Yolcuların eşyaları için raf veya özel bir alan yok. Ancak her bölmede, kişisel cihazları şarj edebilmek için USB bağlantısı, bir okuma lambası ve bir havalandırma çıkışı bulunuyor.

Uçakta Ranza Hizmetinden Hangi Yolcular Faydalanacak?

Skynest ile ilgili en ilginç detay, uyku bölmelerinin, yolcuların uçaktaki gerçek koltuklarına bir eklenti olarak, dört saatlik dinlenme süreleri için yolculara hizmet verecek olması. Air New Zealand, yolculara her biri 90 dakika süren iki REM döngüsünden geçme şansı vermek için, 4 saatlik zaman diliminde karar kıldı. Bu, hem uyumak hem de uyanmak için fazladan bir saat, seanslar arasında 30 dakikalık da ekstra süre veriyor. Böylece kabin ekibi ranzaları temizleyebilicek ve yeni yolcu gelmeden önce çarşafları değiştirebilecek.

Süreci kolaylaştırmak için Skynest ranzalarında uyku seansları herkes için aynı anda başlayıp sona erecek. Mor ışıklar, seans başladığında sönecek ve uyku zamanı bittiğinde tekrar yanacak. Uyku süresi dolduğunda, mürettebat üyeleri, yolcuları nazikçe uyandıracak.

Skynest ranzalarını kullanmak üzere rezervasyon yapabilmek için, Air New Zealand’ın Premium Economy veya Economy sınıfında seyahat etmek gerekiyor.

Air New Zealand Yolcuların Uykusunu Hep Düşünüyor

Air New Zealand, yolcularının gökyüzünde kaliteli uyuyabilmelerine öncelik verme konusunda her zaman önem verdi. Ranzalar, Air New Zealand’ın, 2010’da piyasaya sürülen ve uçakta uyku konusundaki yeniliklerden biri olarak hayata geçirilen Skycouch konseptini temel alıyor. Skycouch, ekonomi sınıfı yolcuların, yan yana üç koltuğu satın alabilmelerine izin veriyordu. Bu üç koltuk, özel olarak tasarlanmış bir şilte düz bir yatak deneyimine dönüştürülebiliyordu.

Air New Zealand’ın SkyCouch hizmeti, üç koltuğu birleştirerek, tek yatak haline getirebiliyordu

Bu konfigürasyon, business class bilet almak için parası yetmeyen yolcular, küçük çocukları olan çiftler ve ebeveynlerin sağlıklı bir şekilde uyuması için ideal bir hizmet olarak hayata geçirilmişti.

Yeni Skynest ise yolcuların kendilerine tahsis edilen koltuktan tamamen ayrı bir uyku alanı sunan daha yerleşik bir özellik olarak karşımıza çıkıyor.

Uçakta Ranzada Uykunun Ücreti

Air New Zealand, uçuştan önce Skynest için rezervasyon almayı planlıyor. Ancak, uçuş sırasında rezerve edilmemiş ranza ve seansların da satılabilmesi için teknolojik alt yapı üzerinde çalışışıyor. Geraghty, pandemiden önce, havayolunun 400 – 500 Dolar aralığında bir fiyat düşündüğünü belirtmesine rağmen, gökyüzünde ranzada geçirilecek dinlenme seansının fiyatı hala belirlenmedi.

adbanner