Kış günlerinde kar sebebiyle uçuşunuz iptal edilir veya rötar yerseniz ne gibi haklarınız olduğunu biliyor musunuz❓
Öncelikle meteorolojik sebeplerle meydana gelen uçuş gecikmeleri ve iptallerin, sıradan bir gündeki operasyonel aksaklıklara göre farklı olduğunu unutmayın❗️
Gecikme süresi ne olursa olsun havayolu, size 2 telefon görüşmesi, faks ve e-posta hizmeti vermek zorunda.
2-3 saat arası gecikmelerde size sıcak-soğuk içecek sunulmalı.
3-5 saat arası gecikmede vaktine göre kahvaltı, öğle ya da akşam yemeği verilmeli. (Yemek çeki benzeri uygulamalar yaygın)
5 saat üzeri gecikmelerde, tüm yeme içme ihtiyaçlarınız karşılanmak durumunda.
Bağlantılı bir uçuşunuzu kaçırdıysanız, havayolu masrafınızı en geç 7 gün içinde size teslim etmeli.
8 saat veya üzeri gecikmelerde ise havayolu size kalacak yer sağlamak zorunda. Ayrıca otele kadar ulaşımınızı da sağlamalı. Eğer uçuştan tamamen vazgeçerseniz 7 gün içinde, paranızı iade etmeli. Ya da ek ücret ödemeden uçuşu istediğiniz tarihe kaydırmalı.
BAZI KÜÇÜK İPUÇLARI
Uçuşlar hakkında güncel bilgileri sürekli kontrol edin. Havayolu ve havalimanının mobil uygulamalarını indirin ve güncel olarak takipte kalın.
Gerçekten uçmak zorunda olup olmadığınızı analiz edin. Zorunda değilseniz uçuşunuzu ekstra ücret ödemeden başka bir güne taşıyabilirsiniz.
Uçmak zorundaysanız ve havalimanında uzun süre bekleyecekseniz, kendinize gerektiğinde yatacak ve oturacak bir yaşam alanı oluşturun.
Havalimanındaki prizlere yakın olmak veya yanınızda dolu bir powerbank bulundurmak önemli.
Yanınıza alacağınız uyku tulumu, battaniye ve yastık konforunuzu biraz da olsa artırabilir.