Üretilen 1000’inci Boeing 787 Singapur’a Teslim Edildi

Singapur Havayolları, Boeing’in üretim bandından çıkan 1000’inci Boeing 787 Dreamliner uçağını teslim aldı. Bu uçak, havayolunun filosundaki 20’nci Dreamliner oldu. İlk uçuşunu Nisan 2020’de gerçekleştiren uçak, test uçuşlarını tamamladıktan sonra, uzun süre yerde bekledi ve 28 Ekim 2023’te Singapur Havayolları’na teslim edildi.

Singapur Havayolları ve ABD’li imalatçı Boeing için önemli bir kilometre taşı geçildi. Boeing’in Charleston tesislerinden havalanan ve Nagoya üzerinden Singapur’a ulaşan Boeing 787-10, Singapur Havayolları’nın filosundaki 20’nci Dreamliner olurken; bu uçak aynı zamanda Boeing’in üretim bandından çıkan 1000’inci Dreamliner olma özelliği taşıyor.

9V-SCP kuyruk tescilini alan (MSN: 60266) uçağın ilk sahibi Singapur Havayolları olmasına rağmen, uçak tam olarak yeni sayılmaz. İlk uçuşunu Nisan 2020’de gerçekleştiren uçak, yaklaşık 1.5 yaşında. Temmuz 2021’de ikinci test uçuşu gerçekleştiren uçak, Ağustos 2021’de uzun süreli park (storage) durumuna alınmak üzere San Antonio’daki Kelly Field’a uçtu.

Şubat 2023’te Storage pozisyonundan çıkan 787-10, Ekim 2023’teki teslimat uçuşundan önce, dört test uçuşu daha yaptı. Boeing 787-10, sahibine teslim edilmeden önce, toplamda 15 saat 15 dakikalık test uçuşu gerçekleştirdi. Uçak, 28 Ekim’de yerel saatle 13.50’de Boeing’in Charleston’daki (CHS) tesislerinden, Singapur Havayolları’na teslim edilmek için ayrıldı. Yakıt ikmali yapmak üzere Nagoya’da (STK) bir saat bekledikten sonra, Singapur’a uçtu.

Boeing 787’nin Kilometre Taşları

Singapur Havayolları, ilk 787’yi Mart 2018’de teslim aldı. Dreamliner koleksiyonunu genişletmeyi istikrarlı şekilde sürdüren havayolu, pandemi ve 787’nin üretiminde yaşanan sorunlar nedeniyle teslimatların durdurulmak zorunda kalması ile frene bastı. Dreamliner uçaklarını teslim almaya Mart 2023’te yeniden başlayan Singapur Havayolları, 2023’te beş uçak teslim aldı.

Boeing’in üretim hattından çıkan 1000’inci Dreamliner olan uçak, Singapur Havayolları yolcuları tarafından kolaylıkla ayırt edilebilecek bir detaya sahip. Uçak, dışardan bakıldığında, kokpit pencereleri ile ilk yolcu kapısı arasında, özel olarak yerleştirilen “1000’inci 787 Dreamliner” etiketini taşıyacak.


İlgili İçerik | Boeing 787’nin Pencereleri Nasıl Kararıyor?


Boeing’in üretim hattından çıkan ilk Dreamliner (787-8) modeli, Japonya’nın All Nippon Airways (ANA) şirketine teslim edilmek üzere 2007 yılında üretildi. Ancak bu teslimat asla gerçekleşmedi. Uçak, Haziran 2015’te sergilenmek üzere Nagoya’ya doğru yola çıktı. Şu anda, Ekim 2018’de açılan Flight of Dreams Kompleksi’nde statik alanda bulunuyor.

Üretilen ikinci ve üçüncü 787’ler de korundu. 4’üncü uçak ise Boeing tarafından test yatağı olarak uçmaya devam ediyor. Başlangıçta bir test yatağı olarak düşünülen 5’inci 787’nin ise Nisan 2018’de, parçalanarak hurdaya ayrıldığı biliniyor.

Singapur Havayolları’na teslim edilen uçak, teslimattan önce çok uzun süre yerde beklemek zorunda kaldığı için, ABD’li imalatçı Boeing, üretim sayısında 1000’inci Dreamliner uçağını çoktan geride bıraktı. Planespotters.net verilerine göre şu anda, en yeni 787, MSN:1159 olarak listeleniyor. Bu uçak, Eylül 2023’te Irak Havayolları’na teslim edildi.

Singapur Havayolları Tarihinde Kritik Teslimatlar

Singapur Havayolları, geçmişte de buna benzer dönüm noktalarında yer aldı. Avrupalı imalatçı Airbus’ın büyük umutlarla tasarlayıp piyasaya sürdüğü Jumbo jet A380’in ilk teslimatı 15 Ekim 2007’de, uçağın lansman müşterisi olan Singapur Havayolları’na yapıldı. 10 gün sonra, 25 Ekim 2007’de A380, ilk ticari seferini, SQ380 sefer sayılı Singapur-Sidney rotasında yaptı.

Öte yandan Avrupalı imalatçı Airbus’ın tüm uçak modelleri dahil olmak üzere, üretim bandından çıkan 10 bininci uçağını da Singapur Havayolları’na teslim edildi. Airbus’ın ürettiği 10 bininci uçak, A350-900 modeli olurken; uçağın teslimatı 14 Ekim 2016’da Fransa’nın Toulose şehrindeki Airbus tesislerinde gerçekleşti.


İlgili İçerik | Boeing 787’nin Adı Neden Dreamliner?

adbanner