Uruguay’ın En Yeni Ulusal Havayolu

On yılı aşkın süredir ulusal havayolu bulunmayan Uruguay’da, tamamı Airbus uçaklarından oluşan filoya sahip yeni bir bayrak taşıyıcı havayolu hizmete başlamaya hazırlanıyor. Sociedad Uruguaya de Aviación isimli yeni ulusal havayolu, özel bir şirkete ait olacak. Şirket, 24.000’den fazla uçuş saatine sahip bir pilot olan CEO Antonio Rama tarafından yönetilecek. SUA’nın filosundaki uçak sayısının, önümüzdeki üç yılda 18’e çıkarılması hedefleniyor.

Uruguay, bu yıl yeni bir bayrak taşıyıcısı havayolunu piyasaya sürmeye hazırlanıyor.Sociedad Uruguaya de Aviación isimli havayolu, tamamı Airbus uçaklarından oluşan filosuyla, bu yaz sezonuna kadar operasyonlara başlayabilir.

Sociedad Uruguaya de Aviación (SUA), son on yıldır Doha’da görev yapan pilot CEO Antonio Rama’nın başkanlığını yaptığı, %100 özel sermaye şirketi olacak. Havayolunun merkezi, Uruguay’ın ana havalimanı olan ve başkent Montevideo’nun yaklaşık 20 km dışında bulunan Carrasco Uluslararası Havalimanı (MVD) olarak belirlendi. SUA’nın kurulup hizmete başlaması kararı, yaklaşık altı ay önce başlayan tartışmalar üzerine alındı. Şirketin uçması kesinleşen rotalar arasında Montevideo-Buenos Aires güzergahının yanı sır,a Arjantin, Brezilya ve Paraguay’daki diğer şehirlere bağlantılar da yer alıyor.

Uruguay’da Ticari Havayolu Yok

PLUNA’nın 2012’de kapanmasından bu yana, Uruguay’ın on yılı aşkın süredir ulusal bir taşıyıcısı yok. Ülke, herhangi bir ticari havayoluna ev sahipliği yapmıyor. Ülkede sadece birkaç kayıtlı kargo ve charter havayolu bulunuyor.

AvionRevue’ye göre yeni kurulacak havayolu, operasyonlara başlamadan dört ila altı ay önce, gerekli sertifikaları ve bürokratik süreci tamamlayacak. Tamamı Airbus uçaklarından oluşan bir filo ile operasyon yapması beklenen şirketin, tam olarak hangi uçak tipiyle uçacağı duyurulmadı. Havayolunun CEO’su ayrıca Airbus ile birlikte bölgede bir MRO merkezi ve D Level (Tam kapasite) Uçuş Simülatörü kurma planlarını da açıkladı.

SUA’nın CEO’su Rama, 2012’den beri Doha’da bulunuyor ve Qatar Airways’de Boeing 777 pilotu ve uçuş ve simülatör eğitmeni olarak görev yapıyor. 24.000’den fazla uçuş saati bulunan Rama, Cumbria Üniversitesi’nden Uluslararası İşletme Yönetimi alanında Lisans ve Madrid’deki ITAérea İşletme Okulu’ndan Havacılık ve Havaalanı Yönetimi alanında Yüksek Lisans Derecesine sahip.

Uruguaylılar, 2000’li yılların başında, birkaç yıl boyunca bölgesel destinasyonlar ağı üzerinden operasyon yapan düşük maliyetli havayolu şirketi Uair’i hatırlayabilir. Rama, 2003 yılında faaliyete geçen ancak 2005 yılında iflas eden o şirketin de kurucu konsorsiyumunun bir parçasıydı.

SUA, kısa vadeli filo stratejisi kapsamında, önümüzdeki 18 ay içinde filosuna altı uçak katmayı hedefliyor. Havayolu daha sonra iki kat hızla büyüyecek ve filosuna 12 uçak daha ekleyerek, üç yıl sonra toplam filosunu 18 uçağa tamamlayacak. Havayolunun kurulup faaliyetlere başlamasının, 300 doğrudan ve 1.500 dolaylı istihdam yaratacağını tahmin ediliyor.


İlgili İçerik | Neden ABD’nin Ulusal Havayolu Yok?

adbanner