Yer Hizmetleri Personelinin Uçak Altında Yaralanması Nasıl Önlenebilir?

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) havalimanlarında görevli yer personellerinin yaralandığı olayları önlemek için bir emniyet uyarı bildirimi yayımladı. Özellikle push-back ve marshalling görevlilerini ilgilendiren Operatör Emniyet Uyarısı’nın (Safety Alert for Operators – SAFO) nedeni, son dönemde uçak altında yaşanan kazaların artışı.

ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA), uçakların park pozisyonuna yanaştırılması ve pist başına yönlendirilmesi süreçlerinde görev alan yer personelinin karşılaştığı riskleri en aza indirmek amacıyla Operatörler için Emniyet Uyarısı (SAFO) yayınladı. FAA’nin tavsiyeleri, yer emniyetini sağlamak için operatörlerin uyması gereken çok sayıda uygulamayı içeriyor.

FAA’ya göre SAFO’nun verilmesinin nedeni, son dönemde yer hizmetleri sırasında personellerin karıştığı bir dizi kaza. Yakın zamanda yaşanan kazaların birinde push back aracının yanında yürüyen görevliye (Wing Walker) uçağın firar kenarında flap çarptı ve görevli ana iniş takımının altında kaldıktan sonra ciddi şekilde yaralandı. Başka bir trajik olayda ise ramp görevlisi çalışan bir motor tarafından çekilerek hayatını kaybetti.

Emniyet uyarısı, uçak park pozisyonuna yanaşıp tamamen durduğunda, ilk olarak takozların yerleştirilmesini şart koşuyor. Yerdeki diğer tüm faaliyetlerin, takozların emniyetli bir şekilde yerleştirildiğinden emin olunduktan sonra başlaması tavsiye ediliyor. Ayrıca tüm yer personelinin, uçak tamamen durana kadar uçaktan uzak durması ve motorlar kapatılana kadar, motorlarla güvenli mesafeyi koruması da gerekiyor.

Son dönemde yaşanan ciddi olaylara rağmen FAA, daha geniş bir sistemik soruna dair hiçbir kanıt bulunmadığını açıkladı. Ancak kazaların ciddiyeti göz önüne alındığında FAA, bir hatırlatma görevi görmesi ve net protokoller oluşturulması için SAFO’yu yayınlamayı uygun gördü.

adbanner