Yerli TİHA Akıncı İlk Uçuşunu Yaptı

Türk havacılık tarihi önemli kilometre taşlarından birini daha geride bıraktı. Baykar Savunma tarafından geliştirilen ve şeklinden dolayı “Uçan baluk” olarak adlandırılan Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı 6 Aralık’ta Çorlu Hava Meydan Komutanlığı’nda ilk uçuş testini başarıyla tamamladı. Türkiye, Bayraktar AKINCI’nın uçuşuyla birlikte bu sınıfta insansız hava aracına sahip dünyadaki 4 ülkeden biri oldu. Yerli ve milli imkânlarla BAYKAR Milli S/İHA Sistemleri Üretim ve Ar-Ge Tesisleri’nde geliştirilen ve Türkiye’nin en gelişmiş özelliklere sahip insansız hava aracı olan Bayraktar AKINCI TİHA, 1 Eylül 2019 tarihinde ilk motor testini gerçekleştirmişti. Bayraktar AKINCI TİHA ilk uçuş testi öncesi taksi, koşu ve frenajı içeren havalanmaya yönelik yer testlerini tamamladı.

Sorunsuz tamamlanan tam otomatik taksinin ardından pist başı yapan İHA pistte koşmaya başladı. Akıncı 81 knot süratte burun kaldırdı ve süratini 110 knot’a kadar çıkardı. Akıncı 10 dakika içinde 4499 feet irtifaya tırmandı. 16 dakikalık başarılı bir uçuştan sonra 84 knot süratle piste teker koydu.

24 saat havada kalabilen ve 40 bin feet servis tavanına sahip olan Bayraktar AKINCI 400 kilogram dâhili ve 950 kilogram harici olmak üzere toplam 1350 kilogram faydalı yük taşıma kapasitesine sahip.

5.5 ton kalkış ağırlığı bulunan Bayraktar AKINCI TİHA, 2 adet 450 beygir gücünde turboprop motordan güç alıyor. Bayraktar Akıncı TİHA aynı zamanda 2×750 HP ve 2×200 HP güç üreten motorlar için de farklı konfigürasyonlarla da uçabilecek şekilde tasarlandı.

BAYKAR tarafından yerli ve milli imkânlarla geliştirilen, Türk Silahlı Kuvvetleri, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Milli İstihbarat Teşkilatı tarafından aktif olarak kullanılan, Ukrayna ve Katar’a da ihraç edilen Bayraktar TB2 Silahlı İnsansız Hava Aracı’ndan daha uzun ve daha geniş olan Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı stratejik görevler icra edecek.

Kendine özgü bükümlü kanat yapısıyla 20 metre kanat açıklığına sahip olan hava aracı platformu tam otomatik uçuş kontrol ve 3 yedekli otopilot sistemi sayesinde yüksek uçuş güvenliği de sağlayacak.

Bayraktar AKINCI TİHA, TÜBİTAK/SAGE tasarımı ve ROKETSAN üretimi milli mühimmatlar MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM füzelerini kullanabilecek. MKEK üretimi MK-81, MK-82, MK-83 bırakabilecek. F-16’ların icra ettiği bazı görevleri de gerçekleştirecek olan Bayraktar AKINCI TİHA, burun kısmında bulunacak milli üretim AESA radarı ile yüksek durumsal farkındalığa sahip olacak.

Bulundurduğu 3 adet yapay zekâ bilgisayarı vasıtasıyla sensörlerden ve uçak üzerinde bulunan kameralardan aldığı verileri kaydederek bilgi toplayabilecek. Hiçbir dış sensöre veya Küresel Konumlama Sistemi’ne ihtiyaç duymadan hava aracının yatış, dikilme ve yönelme açılarını tespit edebilecek olan bu yapay zekâ sistemi, coğrafi bilgileri kullanarak çevresel farkındalık sağlayacak. Gelişmiş yapay zekâ sistemi elde ettiği verileri işleyerek karar verme özelliğine sahip olacak. İnsan gözüyle tespit edilemeyen kara hedeflerini tespit edebilecek olan yapay zekâ sistemi Bayraktar AKINCI’nın daha etkin kullanımını sağlayacak.

Milli olarak geliştirilen AESA radar sayesinde yüksek durumsal farkındalık ile görev icra edebilecek olan Bayraktar AKINCI TİHA, Sentetik Açıklıklı Radar (SAR) ile elektro optik sistemlerin görüntü almakta zorlandığı kötü hava koşullarında dahi görüntü alarak kullanıcıya aktarabilecek. Meteoroloji radarı ve çok amaçlı hava radarını bünyesinde barındıracak olan hava aracı platformu bu kabiliyetleriyle sınıfında lider olacak.

adbanner