Written by 15:54 HAVACILIK, Sektörden Öne Çıkanlar

Air France Sadeleşerek Büyüyecek!

Air France işletme karlılığını artırmak için harekete geçti. Sadeleştirilmiş filo ve 2024 yılına kadar daha fazla Premium Ekonomi kapasitesi yeni stratejinin anahtarı olacak.

Air France-KLM’nin yatırımcılarına yaptığı sunumunda “sadeleştirme” günün sözü oldu. Filoların sadeleştirilmesi, işlemlerin sadeleştirilmesi, etkinlik ve verimliliğin arttırılması için markaların sadeleştirilmesi günün en çok konuşulan konuları oldu. KLM için bu, güçlü performansın devam etmesi için gerekenlerin yapılmaya devam etmesi anlamına gelirken; Air France için, iki havayolu arasındaki işletme marjındaki farkın %2-2,5 arasında bir yere düşürebilmek için durumun biraz daha ciddiye alınması gerektiği anlamına geliyor.

FİLO KARMAŞIKLIĞI NASIL GİDERİLECEK?

Air France’ın geliştirmek için çaba göstereceği en önemli hususlardan biri filo karmaşıklığı. Sunumda konuşan CEO Benjamin Smith yatırımcılara önce bir şaka yaptı: Air France’da “her uçağa sahip değiliz… ama neredeyse yapıyoruz” diyerek sözlerine başlayan Smith, Air France dokuz pilot tip sertifikasına sahip ve bunu önümüzdeki yıllarda beş veya altıya düşürmek istiyoruz dedi.

Kısaca, Air France A318 ve A319’ları A220-300 uçaklarıyla ikame edecek. Filodaki A320 ve A321’lerin yerine ise A321neo uçakları düşünülüyor. Eğer Airbus, A220-500 varyantını geliştirmeye karar verirse, havayolunun dar gövde uçak filosunu değiştirmek için böylesi bir fikirle “çok ilgileneceği” de Smith’in konuşmasından öne çıkan diğer detaylar.

Uzun vadede A330-200 / A350-900 ve Boeing 777-200ER / -300ER ile 787-9 arasında pilotlar iki farklı tipte görev yapacak.

Bir Bakışta | Air France Filo Yapısı

  • Kaynak: CAPA

Şirket filodaki A340’larını kısa vadede emekli edecek. A330-200’lerin emekliye ayrılması için doğru zaman üzerine de çalışmalar yapılmaya başlandı. KLM’nin filosundaki 13 adet A330-200 ve A330-300 orta vadede, yerlerini 787-9, 787-10 ve 777’ye bıracak ve emekliye ayrılacak. Aynı stratejinin Air France için izlenmemesi için herhangi bir neden yok. Zira rakamlar, Air France filosundaki 15 adet A330-200’ün ortalama yaşının 17’nin üzerinde olduğu görülüyor.

Air France daha önce filodaki 10 adet A380 uçağının, 2022’de filodan çıkarılacağını duyurdu. Önümüzdeki haftalarda oradaki kapasite için ek değişikliklere karar verilecek. Smith, A380’lerin en kötü yönetilen filo olduğunu; er ya da geç bu uçakların operasyondan çekilmesinin, genel işleyişe yardım edeceği düşünülüyor.

Air France CEO’su Anne Rigail, “müşterilerimiz A380’i sevmeye devam etmesine rağmen, onu korumanın hiçbir anlamı yok” dedi. Bu uçağın ancak en yüksek gelir getiren hatlarda kullanabileceğini söyleyen Rigail, Air France filosundaki 10 adet A380’i konuşlandırmaya devam edebilmek için büyük bir kabin tadilatı gerekeceğini ve kabinlerin yenilenmesi için yapılması gereken yatırımın çok büyük olduğunu belirtti. Uçak başına 35 milyon Euro gerektiren bu tadilat ve bakım işlerinin maliyetini karşılamak yerine şirket, filoyu yenilemenin daha iyi olacağını düşünüyor. 

Havacılıkta doğru ürünle daha fazla frekansın, şirkete en büyük artıyı kazandıracağına inanan yönetim, yeni A350-900’lerin hem teknik özellikleri hem de kabin büyüklüğü ile uçuşların ve gelirlerin optimize edilmesine ciddi katkı sağlayacağı fikri öne çıkıyor.

Yeni A220-300’lerin ve A350-900’lerin filoya katılım süreci tamamlandıktan ve eski uçaklar aşamalı olarak filodan çıkarıldıktan sonra, filonun optimize edilmiş halinin, işletme maliyetlerinde 300 milyon Euro’luk iyileşme sağlayacağı hesaplanıyor.

YENİ STRATEJİLER NE KADAR KAZANDIRACAK?

İşlemlerin basitleştirilmesi, dönüşüm projeleri, genel giderlerin azaltılması, yakıt tasarrufu ile IT ve otomasyon sistemlerinin hayata geçirilmesiyle, bütçeye 2024 yılına kadar 400 milyon Euro artı yazılması planlar arasında. Air France’ın bilançosuna zarar olarak yazan yerel ağı şu anda yüksek hızlı demiryolu ve düşük maliyetli havayollarının rekabetine maruz kalıyor. Uçuş ağındaki yeniden yapılanma ve marka genelinde yapılacak sadeleştirme projeleriyle, zararın yaklaşık 190 milyon Euro azaltması bekleniyor.

Air France ayrıca, güçlü performans segmentlerine odaklanma hedefi doğrultusunda, 2020’nin ilk çeyreğinde, yurtiçi uçuşlarında Business class deneyimi sunacak. Orta koltukların bloke edildiği kabinde, zenginleştirilmiş ikram hizmeti ile yolculara yeni bir business class önerisi sunulacak.

Her şey yolunda giderse, alınacak tüm bu önlemler ve atılacak adımlar Air France Grubu’nun 2024 yılı faaliyet sonu rakamlarına 900 Milyon Euro katkı sunacak. Bu da 2018 yılı sonu rakamlarına göre ortaya çıkan 266 Milyon Euro ile karşılaştırıldığında, operasyon marjlarının % 7-7,5 ’seviyelerinde yukarı çekileceği anlamı taşıyor.

SENDİKALAR İLE İLİŞKİLERİ NASIL ETKİLER?

Air France ve Air France-KLM Grubu için atılacak tüm bu adımların, sendikalar tarafından yakından izleneceği şüphesiz. Hem Smith hem de Air France CEO’su Anne Rigail, çalışanlar ile aynı gemide olduklarına sürekli vurgu yaparak; sendikalarla ilişkilerin çarpıcı biçimde geliştiğini söylüyor. Bununla birlikte, Air France’ın sendikalarla olan tarihi ve Fransızların sosyal haklara bakış açısı dikkate alındığında, “sadeleştirme” ve “optimizasyon” kavramlarını; pilot ve kabin memuru sendikalarının da süresiz olarak şirketle beraber adımlar atacağı yepyeni bir sistemin hayata geçirildiği “yeniden yapılanma” şeklinde yorumlayanların sayısı hiç de az sayılmaz.

İlgili Haber | Air France Uçurumun Kenarında

Muhammed YILMAZ

(Visited 39 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info