İstanbul Havalimanı Hizmete Başladı.

3 Mayıs 2013’te 22 Milyar 152 Milyon Euro bedelle Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olarak startı verilen; 7 Haziran 2014’te temeli atılan proje, 5 şirketin bir araya gelerek oluşturduğu İGA isimli konsorsiyum tarafından inşa edildi.

Havalimanı 25 yıl boyunca İGA tarafından işletilecek.

21 Haziran 2018’de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ilk inişi gerçekleştirmesiyle resmi olarak ete kemiğe bürünen havalimanının ilk fazının, 2 pist ve yıllık 90 milyon yolcu kapasiteli terminali ile 29 Ekim 2018’de resmi olarak hizmete başlaması bekleniyordu.

Ardından taşınma 31 Aralık 2018’e ertelendi. Bu esnada THY yurt içi ve yurt dışı bir kaç seferini İstanbul Havalimanı’ndan gerçekleştirmeye başladı ve kademeli bir geçiş süreci izleneceği duyuruldu.

Taşınma tarihi 3 Mart 2019 olarak revize edilmişti. Ancak o tarihe yaklaşılırken de bir kez daha ertelenerek 6 Nisan 2019 olarak güncellendi.


İlgili Haber | İstanbul Havalimanı’nın Kaderi Brandenburg’a mı Benzeyecek?


Nihayet “big bang” olarak adlandırılan ve 45 saat süren büyük taşınma bu hafta sonu tamamlandı. İstanbul Havalimanı IST koduyla resmi olarak faaliyetlerine başladı.

Büyük Göç’te, Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na yaklaşık 47.300 ton ağırlığında malzeme taşındı. Bu yükü taşıyacak tırların 45 saatte kat ettiği mesafe ise 400 bin kilometre. Yani tırlar taşınma esnasında dünyanın çevresini 10 kez turlamaya eş değer bir yol kat etti. Bu büyük operasyonda 1800’den fazla çalışan görev aldı.

Atatürk Havalimanı’ndan son yolculu sefer 6 Nisan Saat 02:00’de İstanbul-Singapur uçuşu oldu ve Türk havacılığının temellerinin atıldığı yer olan Atatürk Havalimanı ticari yolculu seferlere kapatıldı.


İlgili Haber | Atatürk Havalimanı’nın Tarihçesi


İstanbul Havalimanı’nda taşınma sonrası ilk sefer ise tıpkı 86 yıl önce o zamanki adı Yeşilköy Havalimanı olan Atatürk Havalimanı’nda olduğu gibi İstanbul-Ankara arasında yapıldı.

İstanbul Havalimanı’na inen ilk özel havayolu Onur Air; ilk yabancı havayolu Oman Air oldu.

Etihad’ın Abu Dabi-Düsseldorf seferini yapan Airbus A330’u, henüz bilinmeyen bir sebeple İstanbul Havalimanı’na mecburi iniş yaptı. Böylece havalimanına ilk divert gerçekleştiren havayolu oldu.

1 yıl içinde üçüncü pistin açılması planlanan İstanbul Havalimanı’nda iki uçağın aynı anda paralel inişleri de yapılmaya başladı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir