Written by 02:15 HAVACILIK, Sektörden Öne Çıkanlar

Koreli Havayollarının 13 Boeing 737 NG Uçağında Çatlak Bulundu!

Güney Koreli havayolları, 13 adet Boeing 737 NG uçağını, turşu çatalı isimli parçasında tespit edilen çatlaklar nedeniyle yere indirdi. Güney Kore Kara, Altyapı ve Ulaştırma Bakanlığı (MOLIT) şu anda ülkenin havayollarında hizmet veren 100 uçağın kontrol edildiğini ve 13 uçakta çatlak bulunduğunu açıkladı. Bu uçakların 9’u hizmet ömrü boyunca 30.000’den fazla kalkış ve iniş yaptı. Geri kalan dört uçağın ise 20.000 ila 30.000 arasında uçuş yaptığı duyuruldu. MOLIT’in talebi üzerine çatlak tespit edilen 737 NG uçaklarının tamiri için Boeing, 31 Ekim’de Güney Kore’ye bir mühendislik ekibi gönderdi.  Tüm onarım işlerinin 2020’nin başlarında bitirilmesi hedefleniyor. Güney Koreli havayollarının filolarında 153 adet Boeing 737 NG bulunuyor bunların çok büyük bir kısmı 737-800. Güney Kore hükümeti, çatlak tespit edilen uçakların hangi havayollarına ait olduğunu belirtmedi.

ÇATLAKLARIN PERDE ARKASI

Geçtiğimiz haftalarda, Boeing 737 Next Generation modellerinde, kanat ile gövdenin birleştiği noktada yer alan ve turşu çatalı (pickle fork) olarak adlandırılan parçada tahmin edilenden daha erken çatlaklar oluştuğu gözlenmiş ve Boeing tarafından havayollarına uçakların kontrol edilmesi talimatı gelmişti. Turşu çatalı isimli parçalar, kanat yapısını uçağın gövdesine bağlayan önemli bir parça olduğu için, bu parçalardaki çatlaklar, uçağın yapısal bütünlüğünü tehdit ediyor.
Talimatın yayımlandığı gün itibariyle 30.000’den fazla uçuş yapan 737NG modelleri yedi gün içinde; 22.600 ile 29.999 arasında uçuş yapan uçaklar ise 1000 uçuş daha yapacak süre içinde kontrolden geçmek zorunda denildi. Uçakta ciddi bir yük ve gerilime maruz kalan parçada yaşanabilecek çatlak, uçağın kontrolden çıkmasına ve olumsuz sonuçlara neden olabilirdi. Dünya genelinde 7000’in üzerinde Boeing 737NG modeli operasyonlarını sürdürüyor. Havayolları tarafından kontrol amaçlı yere indirilen NG serisi uçakların yaklaşık yüzde 5’inde çatlak tespit edildi. Çeşitli havayolları da uçaklarda çatlak kontrolü yapmayı sürdürüyor. Böylece Güney Koreli havayolları da turşu çatalı çatlakları nedeniyle, 737 NG uçaklarını yere indirmek zorunda kalan Asyalı havayolları arasına katıldı. Daha önce, Qantas, 3 adet 737-800’ü yere indirirken; Endonezyalı havayolları da Sriwijaya Air (2) ve Garuda Indonesia (1) toplamda üç uçağı yere indirdi. Bir diğer Endonezyalı havayolu Lion Air, filosundaki 22 binden daha az iniş-kalkış yapan, iki 737 NG uçağında yapısal çatlaklar olduğunu bildirdi.

İlgili Haber | Boeing 737’deki Çatlağı Lion Air Genişletecek!

Muhammed YILMAZ

(Visited 59 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info