Jet2, Budapeşte’ye Geri Döndü
İngiltere merkezli Jet2 Havayolları, Ocak 2005’te başladığı Manchester-Budapeşte uçuşlarına, pandemi sonrası yeniden başladı. Boeing 737-800 ile Pazartesi ve Cuma günleri gerçekleştirilen uçuşlar, 23 Aralık’ta Noel sebebiyle haftada 3’e çıkarılacak. Jet2, bu rotada haftada beş uçuş yapan Ryanair ile rekabet ediyor.
2020’de Budapeşte Noel Pazarı, Avrupa’nın en iyisi seçildi. Bu sebeple Jet2’nin Aralık ayında Leeds ve Newcastle’dan Budapeşte’ye Noel’e özel uçuşlarının olması ve Mart ayında da Birmingham-Budapeşte uçuşlarının yeniden başlayacak olması şaşırtıcı görünmüyor.
Ryanair’den Yeni Rota Yağmuru
İrlandalı düşük maliyetli havayolu Ryanair, 18 Ekim – 18 Kasım tarihleri arasında, yaklaşık 250 yeni rotada uçuşlara başlamanın planlarını yapıyor. Şirketin Agadir, Billund, Riga, Stockholm Arlanda ve Torino’daki merkezlerinden başlatılması başlanan bu olağanüstü sayıdaki uçuşun bir kısmı, 31 Ekim’de kış sezonunun resmi olarak başlamasıyla uçuş ağındaki yerini almaya başladı.
Uçuş başlatılan rotalar, Stockholm, Helsinki, Paris Beauvais ve Litvanya’dan (Kaunas’tan Aalborg’a, Göteborg, Helsinki, Malaga ve Madrid’e ve Vilnius’tan Birmingham, Kharkiv ve Tel Aviv’e kadar) çok sayıda destinasyonu içeriyor. Ayrıca Liverpool’dan Arlanda, Milan Bergamo, Tallinn, Paris Beauvais’e ve Sibiu’ya; Cardiff’ten Dublin’e; Port’tan Frankfurt Hahn Havalimanı’na; Kösice’den Dublin’e uçuşlar da başlatıldı.
Air Canada, Montréal’i Delhi’ye Bağladı
Air Canada, Montréal’den Delhi’ye, 298 koltuklu Boeing 787-9 uçakları ile haftada üç uçuş yapmaya başladı. 11,293 km menzile sahip rotada kullanılan uçaklarda, 30 adet tam yatak olabilen business class koltuğu yer alıyor. AC50 sefer sayılı uçuş için, Kanada’dan 20:10’da ayrılan uçak, ertesi gün yerel saatle 20:00’de Hindistan’a varıyor. Dönüşte AC51 sefer sayılı uçuş için 01:55’te kalkıyor ve 06:10’da Kanada’ya iniyor.
Rezervasyon verilerine göre, Montréal-Delhi hattında 2019’da yaklaşık 41.000 yolcu vardı. Bu rotada ortalama tek yön bilet fiyatı 421 Dolar’dı (vergiler ve ek yakıt ücreti hariç) Bu da Toronto ve Vancouver’dan Delhi’ye yapılan uçuşlardan daha pahalı bir rota olduğu anlamına geliyor.
Edelweiss Muscat ve Phuket’e Uçmaya Başlıyor
Bugünlerde uçuşlarında Airbus A340-300 uçaklarını kullanan havayolu bulmak oldukça zor. Ancak İsviçreli eğlence havayolu Edelweiss, A340 ile Zürih’ten Muscat ve Phuket’e haftada ikişer kez uçmaya başladı.
Zürih’ten Muscat’a 5.114 km menzile sahip rotadaki uçuşlar için İsviçre’den 13:15’te ayrılan uçak, 22:45’te varıyor. Ertesi gün 01:50’de kalkıp, 06:15’te teker koyuyor. SWISS, bu rotada 2020’ye kadar Dubai üzerinden aktarmalı uçmuştu. Edelweiss’in bu rotadaki rakibi Oman Air, 1 Aralık’tan itibaren Zürih’e haftada iki kez uçmaya devam edecek ve 2022 yazının başından itibaren seferlerini her gün gerçekleştirilmeye başlayacak.
Vueling, Paris Orly’de Büyüyor
Vueling, Paris Orly Havalimanı’ndan birkaç gün içinde çok sayıda yeni rotaya uçmaya başladı. Açılan rotalar arasında Agadir, Asturias, Bari, Belfast, Bergen, Billund, Birmingham, Bologna, Cardiff, Cork, Dublin, Edinburgh, Cenova, Glasgow, Göteborg, Granada, Hamburg, Jerez, Leipzig, Malta, Milan Bergamo, Newcastle, Nürnberg, Santander, Tanca, Torino ve Zaragoza bulunuyor. Bu uçuşların çoğunda, Vueling’in 220 koltuklu A321ceo uçakları kullanılıyor.
Vueling, 2009’dan beri, Paris şehir merkezine yaklaşık 20 km uzaklıkta Orly’den uçuş yapıyor. Vueling, bu kış, Air France ve Transavia’nın ardından Orly’deki en büyük üçüncü havayolu konumuna gelecek. Vueling’in bu hızlı büyümesinin kaynağı ise Air France’ın Fransız Hükümeti’nden aldığı krediye karşılık, Orly’deki slotlardan vazgeçmesi ve bu slotları Vueling’in alması.
Vistara, Delhi’den Paris CDG’ye Uçuyor
Hindistanlı Vistara, Delhi’den Paris’e Charles de Gaulle Havalimanı’na ilk uçuşunu yaptı. Fransa’nın ana meydanı CDG, böylece havayolunun bu kış sezonunda Londra Heathrow ve Frankfurt’un ardından Avrupa’daki üçüncü uçuş noktası oldu.
Çarşamba ve Pazar günleri gerçekleştirilecek UK21 sefer sayılı uçuşta, Delhi’den 13:45’te kalkan uçak, yerel saatle 18:40’ta iniyor. UK22 sefer sayılı dönüş uçuşu için, üç saat beş dakika sonra 21:45’te hareket geçen uçak, ertesi gün 10:30’da teker koyuyor. Bu uçuşlarda, 30 business class, 21 premium ekonomi 248 ekonomi olmak üzere toplam 299 koltuklu Boeing 787-9 uçakları kullanılıyor.
Bu rotada Vistara dışında, Air France (haftada dört) ve Air India (haftada üç) uçuş gerçekleştiriyor. 2019’da, Delhi-Paris CDG rotasında yaklaşık 225.000 yolcu uçtu. Bu rotada ortalama tek yön bilet fiyatı (vergiler ve ek ücretler hariç) 298 Dolar’dı.
Frontier, Çok Sayıda Rotada Uçmaya Başlıyor
Havacılıkta sezon geçişleri her zaman, özellikle düşük maliyetli ve ultra düşük maliyetli havayollarının, uçuş ağlarına çok sayıda yeni rota eklemesi anlamına geliyor. Frontier için de bu durum geçerli şirket Miami’den 9 yeni rotada uçuşlara başladı. Uçuşların başladığı destinasyonlar, Albany, Buffalo, Memphis, Norfolk, Stewart, St Louis, Portland (Maine), Rochester, St Louis oldu. Ayrıca Atlanta’dan Montego Bay, Jacksonville’den San Juan, Philadelphia’dan Nassau ve Orlando’dan Nassau, Kuzeybatı Arkansas, El Paso ve Harlingen’e kadar çok sayıda rotada daha uçuşlar başlatıldı.
Kasım ayında Miami, 489 uçuş ile Frontier’in en yoğun uçtuğu altıncı havalimanı oldu. Frontier’in en çok uçtuğu ilk 5 havalimanı ise Orlando (1.733), Denver (1.642), Las Vegas (1.322), Philadelphia (627) ve Atlanta (597). Frontier, Miami’yi 2014’te uçuş ağına eklemiş olsa da, 2021’e kadar buradan uçuşlara başlamadı.
New Haven’de Avelo Uçuşları Başladı
Sadece 5,600 ft (1,707 metre) uzunluğundaki kısacık pistiyle tanınan Connecticut’ın Tweed New Haven Havalimanı (IATA: HVN) bir kez daha tarifeli havayolu seferlerine ev sahipliği yapmaya başladı. Avelo’nun, 147 koltuklu Boeing 737-700 uçaklarıyla Florida’ya non-stop uçuşlara başlaması, Doğu Kıyısı’ndaki ilk operasyonu da başlamış oldu.
Avelo, Orlando (haftada dört, daha sonra haftada yediye çıkacak), Fort Lauderdale (haftada dört, daha sonra haftada yediye çıkacak) ve Tampa (haftada üç, daha sonra haftada beşe çıkacak) rotalarında hizmet veriyor. Bu uçuşlara 11 Kasım’da Fort Myers, 16 Aralık’ta West Palm Beach ve 13 Ocak’ta Sarasota uçuşları da eklenecek.
Bellingham Southwest’i Karşıladı
Kanada sınırından sadece 20 mil (32 km) uzaklıkta bulunan Bellingham Havalimanı, 7 Kasım’da ABD’li Southwest’in ilk seferine ev sahipliği yaptı. Havayolu buradan Oakland (haftada 14 uçuş) ve Las Vegas (haftada 7 uçuş) uçuşları yapacak. Her iki rotada da Southwest, Allegiant ile rekabet edecek. Allegiant’ın Oakland’a haftada iki ve Sin City’ye haftada 10 uçuşu bulunuyor.
Southwest’in ilk Bellingham uçuşunu gerçekleştiren uçak, bir havacılık geleneği olan su takı ile karşılandı. Southwest’in uçuşlara başlaması, havalimanının 2021 kış sezonundaki kapasitesinin 2019 kış sezonuna göre %20 artışla 337.000 koltuğa yükselmesine ciddi katkıda bulunacak.
Viva, Dört Yeni Rotada Uçmaya Başlıyor
Kolombiyalı düşük maliyetli havayolu Viva, San Andres Adası’ndan Cartagena’ya (haftada beş), Pereira’ya (haftada dört) ve Barranquilla’ya (haftada üç) uçmaya başladı. Viva’nın üç rotada da güçlü rakipleri var. Ayrıca, düşük maliyetli havayolu, Bucaramanga’dan 278 mil (447 km) mesafedeki Cartagena’ya da haftada iki kez uçmaya başladı. Avianca (haftada 7) ve EasyFly (haftada 5) uçuş ile bu rotalarda Viva’nın rakibi durumunda.
2019 yılında, bu dört güzergahtan üçünde non-stop uçuyordu. Ancak bu rotalarda yolcu trafiği, 30.000 – 34.000 arasındaydı. Yolcuların yarısından fazlası aktarmalı uçuşlar yaparak, bu bölgedeki hizmet yetersizliği hakkında bir farkındalık oluşturdu. Bu rotalar arasında bugüne kadar hiç uçulmayan tek rota ise yaklaşık 29.000 yolcusu olan San Andres-Pereira rotasıydı. Viva, ortalama bilet fiyatlarını yarıya kadar düşürmeyi hedeflediği için, tüm rotalardaki yolcu trafiğinin önemli ölçüde artması bekleniyor.
Virgin Australia, Daha Önce Uçulmayan Rotalara Açılıyor
Virgin Australia, Tazmanya Adası’nın en büyük ikinci şehri olan Launceston ile Perth arasında uçuşlara başladı. 1.844 mil (2,967 km) menzile sahip güzergahta yapılan uçuşlar, Boeing 737-800 uçaklarıyla, Pazartesi, Cuma ve Pazar günleri olmak üzere haftada 3 frekans ile başladı. Aralık ve Ocak aylarında seferler haftada yediye çıkarılacak. VA1510 sefer sayılı uçuş için, Perth’den 14:05’te ayrılan uçak ve 23:30’da geri dönmüş oluyor.
2019’da 44.000’den fazla gidiş-dönüş yolcusu bulunan Perth-Launceston rotası, Perth-Townsville ile yakın büyüklükte olmasına rağmen, Perth’ten doğrudan uçuş yapılmayan en büyük pazara sahip destinasyondu. Ayrıca Perth, Tazmanya’daki Launceston Havalimanı’nın Gold Coast ve Adelaide’den sonra direkt uçuş yapılmayan üçüncü büyük pazarı durumundaydı. Virgin Australia’nın Gold Coast uçuşlarının da kısa süre içinde başlaması bekleniyor.