Hong Kong Havalimanı Neden Ücretsiz 80 Bin Bilet Dağıtıyor?

Hong Kong Uluslararası Havalimanı’nın Kai Tak şehir merkezinden, Chek Lap Lok adasındaki şu anki konumuna taşınmasının üzerinden yirmi beş yıl geçti. 6 Temmuz’da, Terminal 1’in gelen yolcu salonunda başlayan bir dizi kutlamayla,  çeyrek asır önce yaşanan taşınma şerefine düzenlenecek kutlamalar resmen başladı.

Hiçbir şeyden habersiz şekilde, uçuş için havalimanına gelen yolcular, özel orkestralar eşliğinde, havayolları, havaalanı işletmeleri ve yerel otoritelerden temsilciler ile havalimanı personeli tarafından yapılan dans performanslarıyla karşılandı. Kutlamalar kapsamında havalimanında pasta da kesildi.

80.000 bilet dağıtılacak

Tüm bu eğlenceli kutlamalar dışında, insanlar için belki de daha heyecan verici olan detay, kutlamalar kapsamında, Hong Kong sakinlerine 80.000 ücretsiz uçak bileti verilecek olması. Bu ödül bilet dağıtımı haberi, Hong Kong Havalimanı Otoritesi (AAHK) Başkanı Jack So tarafından yeni meydana taşınmanın 25. Yıldönümünü kutlamak için düzenlenen bir resepsiyonda açıklandı.

AAHK, COVID-19 salgını sırasında büyük darbe alan havayolu endüstrisini desteklemek için, 2020’de Hong Kong merkezli havayollarından 500.000 bilet satın aldı. Kurum, geçtiğimiz Mart ayında “Kazananlar Dünyası” isimli bir kampanya başlatarak, bu biletlerin bir kısmını, büyük şehirlerdeki yolculara dağıttı. Hong Kong’un havayolu endüstrisinin toparlanmasını desteklemek ve küresel pazarlara yeniden güçlü bir şekilde açılabilmesi için yapılan bu hamle, sektörde büyük yankı uyandırdı.,

AAHK, Hong Kong merkezli havayollarına ait 80.000 uçak biletinin, çeşitli kanallar aracılığıyla  dağıtacağını duyurdu. Gidiş-dönüş şeklinde düzenlenen uçak biletleri, Hong Kong’dan Asya’daki birçok varış noktasına seyahat için geçerli olacak.

1998’den sonra başlayan büyük değişim

Birleşik Krallık’ın Hong Kong’u Çin’e devretme müzakereleri yaptığı bir dönemde, yeni havalimanının gelişimi ve perde arkasındaki siyasi entrikalar hakkında şüphesiz çok şey yazılacak. Bu konuyla ilgilenen herkes için, 1992 ile 1997 yılları arasında Hong Kong Valisi olarak görev yapan Sir Chris Patten tarafından yazılan Doğu ve Batı: Hong Kong’un Son Valisi adlı kitabı okumak iyi bir başlangıç olabilir.

Tartışmasız gerçek olan durum, Hong Kong Uluslararası Havalimanı’nın (HKIA) 1998’de sahip olduğu 28 milyon yolcu düzeyinden; küresel havacılığın zirveye ulaştığı pandemi öncesi dönemde 75 milyon yolcu seviyelerine çıkarılmasının arkasındaki doğru hamleler. Geride bıraktığımız son üç yıl havalimanı için zor olsa da, Hong Kong’un gelecekteki büyümesi için gelişmeler ve atılımların devam ettiği biliniyor.

Gelecekteki genişleme planı için üç pist sistemini inşa etmekte ısrar eden yönetim, yeni pisti geçen yılın Kasım ayından bu yana aktif olarak kullanmaya başladı. Geleceğe bakıldığında, tüm yardımcı tesisler tamamen açıldığında, HKIA’nın kapasitesi yüzde 50 artırılacak. Yılda 120 milyon yolcu ve 10 milyon ton kargoya ev sahipliği yapmak için, önümüzdeki 30 yıl içinde oluşacak bu talebi karşılamak için artık her şey yeterli görünüyor.

HKIA’nın gelişiminin bir parçası olarak, havalimanının yerel bölgeye hizmet veren bir havalimanı şehrine dönüştürülmesi vizyonu olan SKYCITY mega projesi de devam ediyor. SKYCITY, havacılık, turizm, ticaret, perakende ve eğlenceyi içerecek ve Hong Kong’u çevreleyen Greater Bay Area için bir dönüm noktası olacak şekilde tasarlandı.

adbanner