Boeing 737 MAX 10 Görücüye Çıktı

Amerikalı imalatçı Boeing, 737 MAX uçak ailesinin en yeni ve en büyük modeli olan 737 MAX 10’u sessiz bir şekilde fabrikadan çıkardı. Sessizliğin nedeni, 5 ay içinde iki ölümcül kazaya karışan ve Mart ayının ortasından bu yana dünya genelinde uçuşları yasaklanan MAX 8 ve 9 varyantlarının hizmete yeniden gireceği tarih konusundaki belirsizliğin sürmesi.

Uçağın “Temmuz 2020’de yapılması planlanan ilk uçuşundan önce sistem kontrolleri ve motor çalıştırma aşamalarından geçeceği” belirtildi. Ancak, uçağın gökyüzüyle ne zaman buluşacağı konusunda kesin bir tarih verilmedi. Bu tarihin, MAX 8 ve 9 uçaklarının yeniden sertifikalandırılması ve gökyüzüyle buluşacağı tarihe bağlı olacağı düşünülüyor.

Bu ayın başlarında American Airlines ve Southwest Airlines, B737 MAX seferleri ile yapılması planlanan uçuşların Mart 2020’ye kadar yapılmayacağı şekilde uçuş programlarını revize etmişti.

737 MAX-10, Avrupalı rakibi Airbus A321neo ile rekabet etmesi için üretildi. Airbus A321neo modeli ile tek koridordu yolcu uçağı kapasitesini 239’a ve menzilini 5 bin 700 kilometreye yükselterek önemli bir Pazar gücüne ulaşmıştı. Bu pazarı uzun yıllardır Boeing 757 uçaklarıyla elinde tutmaya çalışan Amerikalı imalatçı 737 MAX 10 modelini geliştirdi.

Tek sınıfta en fazla 230 koltuk kapasiteli olacak uçak için menzil hedefi ise 6 bin 110 kilometre. MAX 10 uçaklarının, tüm dar gövde uçaklar içinde koltuk başına kilometre maliyetinde en düşük seviyeyi sunacağı iddia ediliyor.

İlk olarak 2017’deki Paris Air Show’da duyurulan MAX 10 şimdiye kadar, 20’den fazla havayolundan 550 civarında sipariş almayı başardı. United Havayolları, MAX 10 uçağı için verdiği 100 adetlik sipariş ile uçağın en büyük müşterisi olacak.

İlgili Haber | 737 MAX 10 İniş Takımı Yuvasına Sığmadı

adbanner