Air France filosunda uçan 10 adet Airbus A380’den ilki, uçağın kiralandığı Dr. Peters Group’a geri verildi. Malta’nın yolunu tutan uçak, Air France renklerinden arındırılmak üzere hangara alındı. Böylece Air France, Singapur Hava Yolları’ndan sonra, süper jumbo A380’i filosundan çıkaran ikinci havayolu oldu.
2019’un başında Air France, bu emeklilik kararının arkasındaki ana nedenlerin, yeni nesil uzun mesafeli uçaklara kıyasla A380’in koltuk başına yüzde 20-25 daha fazla yakıt tüketmesi, CO2 emisyon seviyelerinin ve bakım maliyetlerinin yüksek oluşu şeklinde duyurmuştu.
Bu haliyle, mevcut rekabet ortamı içinde, A380’in kar elde edilebilecek pazarları sınırladığı ve buna bağlı olarak Air France’ın A380’lerinin ekonomik çekiciliğinin daha da azaldığı vurgulanmıştı.
İlgili Haber | Air France Sadeleşerek Büyüyecek
Avrupalı imalatçı Airbus, 2021’de dünyanın en büyük ticari yolcu uçağının üretimine son verecek. Air France ise filosundaki son A380’i 2022’de filodan çıkarmayı planlıyor. Bunun yerine havayolu, uzun mesafeli uçuşlar için filosunu daha yeni ve daha verimli uçaklarla destekleyecek.
A380’İN GELECEĞİ NE OLACAK?
A380’e ne olacağı henüz tam olarak belli değil. Singapore Havayolları tarafından kullanılan ilk Airbus A380, hurdaya ayrılmış ve filodaki diğer A380’ler için yedek parça temiminde kullanılma kararı alınmıştı.
Daha önce de Singapore Havayolları filosuna katılan ikinci A380 ise, havacılık tarihinin ilk “ikinci el A380” uçağı ünvanını eline geçirmiş ve Portekizli web lease kiralama firması Hi Fly’a teslim edilmişti.
İlgili Haber | Türkiye’de İlk Ticari A380 Uçuşu Dalaman’a Yapıldı
Dolayısıyla, A380’ler için birçok olası senaryo var. Belki de Air France filosundan ayrılan ilk Airbus A380 de, Hi Fly veya başka bir havayoluna teslim edilir. Belki de başka A380’leri havada tutabilmek için yedek parça temininde görev alır. Ne olacağını zaman gösterecek.