Rusya’nın milli havayolunu da bünyesinde barındıran Aeroflot Grubu, daha önce gerçekleşen mali zararlar ve yeni teslimatlarla ilgili bu yıl yaşanan sorunların ardından 2020’de filo genişlemesine devam edecek.
Grup şimdi milli havayolu Aeroflot ve hızlı şekilde büyüyen düşük maliyetli (Low dost) yan kuruluşu Pobeda Havayolları filosuna eklenecek olan 31 uçağı bekliyor.
Grup 2019’da 23 yeni uçak almayı planlamıştı, ancak sadece sekiz tanesini alabildiler. İki adet Boeing 777-300ER geniş gövde Aeroflot filosuna katılırken, Mart ayında dünya genelinde yere indirilen 737 MAX 8 teslimatının ertelenmek zorunda kalmasıyla Pobeda filosuna bu yıl sadece 6 adet 737-800 katılabildi.
Aeroflot’un ayrıca, 100 adet sipariş verilen Sukhoi Superjet 100 (SSJ100) bölgesel jetlerinin ilk partisi olan 10 adet uçağı teslim alması bekleniyor. Ancak SSJ’lerin teslimatı, Rus hükümetinin anlaşmayı finanse edecek bir kaynak bulamamış olması nedeniyle hâlâ belirsizliğini koruyor. Aeroflot yönetim kurulu, devlet finans kuruluşu VEB’nin yıl sonuna kadar finansmanı güvence altına almaya söz verdiği için 2019’un dördüncü çeyreğinde beş adet SSJ’nin teslimatını onayladı.
İlgili Haber | Rusların Sabıkalı Uçağı SSJ-100 Neden Yandı?
Grup, 2019 yılında, üç Airbus A321 ve iki A320 olmak üzere Aeroflot filosundan 10 uçağı geri çekti. Aeroflot ayrıca Mayıs ayında Şeremetyevo Havaalanı’nda sert kaza yapan bir SSJ 100’ü de kaybetti. Grup şimdi 249’u Aeroflot filosunda olmak üzere toplam 364 uçağı yönetiyor.
2019’DA REKOR GELİR VE KARLILIK AÇIKLADI
İş performansında beklenen büyüme trendi nedeniyle, Aeroflot Grubu daha fazla uçağa ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. Konsolide grup, yılın ilk dokuz ayında 46,7 milyon yolcu taşıdı ve 2018’de aynı döneme göre bu yüzde 10,6 artışı ifade ediyor. Döneme ilişkin gelirler de yüzde 12,4 artarak, 524 milyar Ruble’ye (8,2 milyar Dolar) yükseldi. 9 aylık dönem için net kar 20,3 milyar RUB olarak açıklanırken; 2018’de aynı dönemde 17,4 milyar RUB zarar açıklanmıştı.
Aeroflot Grubu, düşük maliyetli Pobeda’nın, en yüksek yolcu artış oranını göstermesi gerektiği görüşünde. Aeroflot, Sheremetyevo’daki evindeki üçüncü pistin yakın zamanda hizmete açılması sayesinde, önümüzdeki yaz Doğu Sibirya’daki Krasnoyarsk’taki yeni merkezinin de tanıtılmasının ardından uçuş trafiğini daha da artırmayı umuyor.
Gelecek yıl için yapılan plana göre, 11 yeni A350-900 gövde uçağın teslimatı bekleniyor. İlk üç uçağın Şubat, Nisan ve Mayıs aylarında filoya katılacağı duyuruldu. Her birinde 28 business, 24 comfort ve 264 ekonomi olmak üzere toplam 316 koltuk bulunacak. Havayolu şimdi uçaklar için bir kiralama şirketi arayışında.
İlgili Haber | THY Yolcularını Boeing 737 MAX ile Uçmaya Nasıl İkna Edecek?
Aeroflot, yaşlanan A330 filosunun yerini alacak 22 adet A350 siparişi verdi. Tüm teslimatların 2023 yılına kadar tamamlanması planlandı. Havayolu önümüzdeki üç yıl içinde 10 adet A330’u filodan çıkaracak. Diğer iki adet 777-300ER teslimatlarının da 2020’de gerçekleşmesiyle, geniş gövde uçak sayısının 21’e çıkarılması bekleniyor.
Grup, Pobeda’nın gelecek yıl almayı planladığı uçak sayısını ise açıklamadı. Düşük maliyetli havayolunun 20 adet 737 MAX siparişi bulunurken; ilk uçağın Kasım ayında filoya katılması bekleniyordu. Durumu telafi edebilmek için Pobeda, kardeş havayolu Rossiya Havayolları’ndan dört adet 737-800 almayı planlıyor. Rossiya ayrıca filosundaki üç adet 737-800’ü Krasnoyarsk’taki yeni merkezinden yapacağı operasyonlarda kullanması için Aeroflot’a devredecek.
İlgili Haber | Rus Havayolları Güvenilir mi?
Muhammed YILMAZ