A220’nin Menzili Nasıl Artırılacak?

Avrupalı ​​imalatçı Airbus, A220’nin büyük modeli olan A220-300’ün menzilini, yaklaşık 200 deniz mili (370 km) uzatacak.

Airbus’a göre, uçağın maksimum kalkış ağırlığı (MTOW) bir ton artırılarak 70,9 tona çıkarıldıktan sonra, 2021 yılı ortasından itibaren, A220-300, müşterilerine 370 km daha uzun bir menzil sunabilecek.

Bahsedilen ekstra ağırlığı taşıma yeteneği, uçağın daha fazla yakıt taşımasına izin verecek ve bu da uçağın menzilini uzatacak.

Airbus tek koridorlu uçakların pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Antonio Da Costa, rakamlar üzerinde çalışırken ve uçağın yapısal rezerv faktörlerine bakarken A220-300 için ek marj olduğunu gördüklerini söyledi. Buldukları bu marjın, uçağın maksimum kalkış ağırlığını, 70,9 tona yükseltebileceğini ortaya koyduğunu belirtiyor. Da Costa durumu “karşılaştığımız çok hoş bir sürprizdi” diye özetliyor.


İlgili Haber | Uçakların Kalkış Ağırlığı Nasıl Hesaplanıyor?


Airbus, daha önce A220-100 ve A220-300 varyantlarının her ikisinde de maksimum kalkış ağırlığını 2,3 ton artıracaklarını duyurmuştu. Da Costa, bu duyurunun yalnızca A220-300 varyantında ek bir tonluk MTOW artışıyla sınırlı kalacağını belirtti.

A220-300, iki model arasında en popüler olmaya devam ediyor. Şubat 2021’e kadar verilen 629 kesin siparişin 539’unu A220-300 modeli oluşturuyor.

Airbus, 2021’in ortalarından itibaren, A220-300 varyantındaki MTOW artışının, üretim hattındaki uçaklar için uygulanabilir hale getirmeyi, yayımlanacak bir Servis Bülten (SB) aracılığıyla halihazırda teslim edilmiş olan 99 adet A220-300 için bir retrofit seçeneği oluşturmayı planlıyor.

Da Costa, uçaktaki söz konusu menzil artışı için fiziksel bir işlem veya uyarlama gerekmemesi nedeniyle, menzil artışının “tüm müşterilere sunulacağını” söyledi. Yani bu durum sadece kağıt üstünde bazı değişiklikler gerektirecek.


İlgili Haber | Muhammed Yılmaz, A220’nin Piyasaya İlk Kez Tanıtıldığı Dünya Lansmanı’nı Yerinde Takip Etmişti!

adbanner