Air Malta, 2024 yılında filosuna katmaya hazırlandığı iki adet Airbus A321XLR ile beraber, uzun mesafeli uçuşlara da başlamanın planlarını yapıyor. Air Malta başkanı Charles Mangion: “Daha fazla insana ihtiyacımız var.” diyerek, Malta diasporasıyla bağlantı kurmak ve ABD’li turistlerin ülkelerine olan ilgisinin artmasından faydalanabilmek için New York’a uçmayı düşündüklerini açıkladı.
Air Malta şu anda 10 adet A320 filosuna sahip; bu uçakların üçü A320neo. Havayolu, A320ceo’ları zaman içinde filodan çıkarmak için kısa veya orta vadede iki A320neo daha almayı planlıyor.
A321XLR’ler, Malta hükümetinin bir diğer taşıyıcısı olan Malta Medair’den temin edilecek. Malta Medair filosunda şu anda bir adet A320 var.
İlgili Haber | United 50 Adet A321 XLR Siparişi Verdi
Air Malta uzun yıllardır zarar açıklıyor. 2016’da havayolunun tek sahibi Malta hükümeti tarafından sermaye artışı yapıldı. Havacılıkta uluslararası regülasyonların devlet yardımı kuralları gereğince, 2026 yılına kadar daha fazla devlet kasasından para alma şansları yok. Air Malta, geçtiğimiz finansal yılda küçük de olsa bir karlılık elde etmeyi başardı. Ülkeye olan talebin artması, yerel ekonominin güçlenmesi ve turistlerin daha fazla para bırakmasına rağmen, Air Malta, özellikle düşük maliyetli taşıyıcılar ile çok güçlü bir rekabet vermek zorunda.
Ryanair iştiraki şirketi olan Malta Air’in filosunda, altı tanesi Malta merkezli olmak üzere toplam 23 adet Boeing 737-800 uçağı bulunuyor.
İlgili Haber | Şilili Havayolu SKY 10 Adet A321 XLR Siparişi Verdi
Muhammed YILMAZ