Geçtiğimiz günlerde Scott Hamilton tarafından kaleme alınan “Hava Savaşları: Airbus ve Boeing Arasındaki Küresel Savaş isimli kitap piyasaya çıktı. Kitapta, ekibi ile birlikte 23 yılda 2 trilyon Dolar değerinde 15.000 net sipariş rezervasyonu alan, Airbus’ın efsanevi ticari satış başkanı John Leahy’nin bizzat yaşadığı bir anektod oldukça dikkat çekici.
Hamilton olayı şöyle anlatıyor:
1990’ların başında, Airbus, birkaç A300 ve A310 uçağı satmış olmasına rağmen, Çin’de genel bir tanınma ve repütasyon sorunu yaşıyordu. Şirketin isminden kaynaklı olarak çeviride bir anlam kaybı sorunu da vardı.
Kitapta aktarıldığına göre, Leahy ve beraberindeki Airbus heyeti, Çin’in önde gelen havayollarından biriyle toplantıyı yapıyor. Oldukça büyük bir salonda gerçekleştirilen toplantıda hem Airbus hem de Çinlilerin birer tercümanı hazır bulunuyor.
Airbus ekibinin, şirketin genel yapısını anlattığı toplantıda, Çin havacılığının geleceği ve Airbus’ın rolü gibi konular geniş şekilde ele alınıyor.
1 saatlik toplantı sona erdiğinde, Çinli havayolunun patronu, tercüman aracılığıyla Leahy’e bu nazik ziyaretleri için teşekkür ettikten sonra, kendilerinin ürünlerine ihtiyaç duymayacaklarını söylüyor.
Bu kararına gerekçe olarak ise kendilerinin Çin’in en büyük havayollarından biri olma yolunda hızla ilerliyor olmaları ve yolcuları taşımak için otobüslere ihtiyaç duymamalarını gösteriyor!