Genel bilgilerle başlayalım: Antarktika, Güney Yarımküre’nin en güneyinde bulunan ve Güney Kutbu’nu da içeren bir kıta. Afrika ve Okyanusya’nın güneyinde yer alan kıtanın bir başka ilginç özelliği içinde hiç bir ülkeyi bulundurmuyor olması. Dünyanın en kurak yeri olarak bilinen kıtanın bazı yerlerine 2 milyon sene yağmur yağmadığı düşünülüyor.
Bir Bakışta | Kıtaların Yüzölçümleri
- Asya : 43,810,582 km²
- Afrika : 30,221,532 km²
- Kuzey Amerika : 24,490,000 km²
- Güney Amerika : 17,840,000 km²
- Antarktika: 14,107,637 km²
- Avrupa : 10,180,000 km²
- Okyanusya : 8.970.000 km2
Her tarafı karla kaplı, daima fırtınalı ve buz kütleleri ile çevrili bir kara parçası olan Antarktika, Ross ve Wendel deniz körfezleri ile Antarktika Yarımadası hariç ana hatlarıyla neredeyse bir çember şeklinde.
Günümüzde var olan antlaşmalar çerçevesinde, kıtada bulunan kaynaklardan düzenli biçimde faydalanmak için bazı çalışmalar yapılıyor.
Kıtada, kar ve buz örtüsü dışındaki yerlerin ortalama yüksekliği diğer kıtaların yaklaşık iki katıve ortalama 1830 metre. Karaların üzerindeki buz ve kar kütlesinin kalınlığı da ortalama 2000 m civarında. En yüksek nokta ise 4270 metre.
Antarktika Turu Yapmanın Maliyeti
Yedinci kıtaya yapılacak bir seyahat herkes için heyecan verici bir deneyim elbette. Ancak küçük bir fiyat araştırması yaptığınızda karşılaştığınız rakamlar dudak uçuklatan cinsten ise yalnız değilsiniz.
Kutuplar ve Antarktika yolculuklarında uzmanlaşmış bir kuruluş olan Polar Cruises’in başkanı Jim Taylor, “Bunlar dünyanın en pahalı yolculuklarından bazıları” diye özetliyor durumu. Bu kadar pahalı olmasının nedenlerini de şu şekilde açıklıyor:
Gemiler
Her gemi, bu kadar sert buzulların olduğu denizlerde seyredemez. Bunun için gemilerin güçlendirilmesi gerekiyor. Bölgede bu seyahati yapabileceğiniz sınırlı sayıda gemi var. Yani düşük arz ve yüksek talep birleşince seyahatin fiyatı elbette tavan yapıyor.
Enerji
Buz kıran gemiler, normal bir gemiye nazaran daha fazla yakıt tüketiyor. Bu yakıt da Güney Amerika’nın güneyindeki limanlardan çok daha yüksek ücretlere alınıyor. Çünkü buralarda yakıt daha pahalı. Antarktika’ya giderken gemilerin yanaşıp yakıt alabileceği başka limanlar olmadığı için bu bir zorunluluk. Bu yüksek yakıt ücretleri de elbette yolcuya yansıtılıyor.
Bakım
Antarktika seyahati esnasında geçilen Drake Boğazı’nın hırçın suları gemilerin çok fazla aşınmasına ve yıpranmasına neden oluyor. Bu da ciddi bir bakım maliyeti anlamına geliyor. Bir yandan da gemideki Zodyakların en iyi şartlarda tutulması için para harcanıyor.
Mürettebat
Uluslararası Antarktika Tur Operatörleri Birliği, bu seyahatlerde her 20 yolcu için en az bir rehber bulundurmayı zorunlu tutuyor. Bu rehberlerin çok iyi eğitimli hatta çoğunun doktoralı olduğu düşünülürse bu kadro için de ciddi bir gider kalemi oluşuyor.