Boeing 747’nin Kanatlarıyla Yapılan Ev

Havacılık tutkunlarının, uçak kabinlerine çeşitli dönüşümler uygulayarak farklı amaçlarla kullandığına şahit olmuş olabilirsiniz. Ancak hizmet dışı bırakılmış bir Boeing 747’nin kanatları kullanılarak inşa edilen kocaman bir eve ne dersiniz? ‘747 Kanatlı Ev’ olarak bilinen bu eşsiz yapı, ABD’nin California Eyaleti’nde, Malibu’nun kuzeybatısında, Santa Monica Dağları’nda yer alıyor.

747 Kanatlı Ev, Hollywood’un set tasarımcısı Tony Duquette’in 1993 yılında çıkan bir yangında yok olan eski malikanesi üzerine inşa edildi. Şu anki sahibi Francie Rehwald, 2007’de tasarım için ABD’li mimar David Randall Hertz’i görevlendirdi.

İnşa edilen evin çatısında kullanılan kanatlar, Boeing’in montaj hattından çıkan 28’inci Boeing 747’den geliyor. N93106 tescili ile 1970 yılında Trans World Airlines’a teslim edilen Boeing 747-100, 1992’de emekli olana kadar bu havayolu için uçtu.

Kanatları bir evin çatısına dönüştürülen Boeing 747-100

Trans World Airlines’ın filosunda, biri Temmuz 1996’da TWA800 sefer sayılı uçuşta, trajik bir şekilde Atlantik Okyanusu’na düşen uçak ile birlikte toplam 25 adet Boeing 747-100 görev yaptı.

747 Kanatlı Ev Projesine Daha Yakından Bakalım

Yapının ana çatısı, neredeyse tamamen Boeing 747’nin geri dönüştürülmüş kanatlarından oluşuyor. Bu adım, yapının geleneksel malzemeler kullanılarak üretileceği çatılara göre, önemli miktarda enerji, karbon emisyonu ve atık tasarrufu sağladı.

Kanadın altında, daha önce motorların monte edildiği noktalardan dört beton temel ile desteklenen çatı adeta yüzüyormuş gibi görünüme kavuşturulmuş. Bu durum, oldukça geniş, tabandan tavana pencerelerin yerleşimine izin vererek, evin büyük oranda doğal ışıkla dolmasına ve çevredeki vadinin panoramik manzarasına tamamen hakim olunabilmesine neden olmuş.

Kanatlar Helikopterle Taşındı!

Tasarım ekibinin, inşaata başlamadan önce İç Güvenlik de dahil olmak üzere 17 farklı devlet kurumundan onay alması gerekti.

30.000 Dolar’a satın alınan Boeing 747, pandemi boyunca adını çok sık duyduğumuz Victorville Havalimanı’nda söküldü. Uçağın parçaları, Camarillo Havalimanı’na nakledildi. Devasa yapıya uyum sağlaması için taşınan parçaların nakliyesi sürecinde bazı otoyol şeritlerinin kapatılması gerekti.

Kanatların boyutu nedeniyle, onları Santa Monica Dağları’ndaki nihai varış noktasına karayoluyla nakletmek imkansızdı. Bu yüzden Camarillo Havalimanı’ndan helikopterle uçurulmaları gerekiyordu. Oldukça büyük risklerle dolu olan bu süreç, titiz ekipler sayesinde, başarılı bir planlama ve kusursuz bir operasyon ile tamamlandı.

Proje 2011 yılında tamamlandı ve toplam maliyeti hiçbir zaman açıklanmadı. Ancak birkaç milyon Dolar olduğu tahmin ediliyor. Yapı, yakın zamanda Netflix dizisi The World’s Most Extraordinary Homes’da yer aldı.

Mevcut yapı, uçağın iki kanadını ve kuyruk bölümünü kullanırken, Randall Hertz ayrıca Boeing 747’nin gövdesinin kalan kısımlarını kullanarak 50 fit uzunluğunda bir sanat stüdyosu, misafirhane, kokpit pencerelerinin kullanıldığı bir meditasyon alanı gibi bir dizi ek bina da tasarladı. Ancak bu ek yapılar henüz inşa edilmedi.

adbanner