Brunei merkezli yeni havayolu şirketi GallopAir’in CEO’su, Reuters’e verdiği demeçte, potansiyel yatırımcılarla görüşmelerde bulunduklarını ve Çin üretimi ilk uçağı, önümüzdeki yılın ikinci yarısında teslim aldıktan sonra faaliyete geçmeyi planladıklarını söyledi.
GallopAir, geçtiğimiz ay, Çin Ticari Uçak Şirketi – COMAC ile 30 adet bölgesel ve dar gövdeli uçak satın almak için, 2 milyar Dolarlık bir anlaşma yaptığını duyurdu. Bu anlaşma ile, Brunei devletinin de desteklediği şirket, dar gövdeli C919 uçağını, Çin dışından sipariş eden ilk havayolu şirketi oldu.
CEO Cham Chi, şirketin “birkaç potansiyel yatırımcıyla” görüşmelerde bulunduğunu söyledi. Brunei hükümeti ve yerel şirketler ile işbirliği ve yatırım fırsatları aradıklarını da belirtti.
Çinli işadamı Yang Qiang’a ait olan havayolunun, ilk ARJ21 bölgesel uçağını, otorite onayları ile ilgili süreç tamamlandıktan sonra, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde teslim alması bekleniyor.
Sipariş edilen toplam 30 uçağın teslimatının, önümüzdeki birkaç yıl içinde kademeli olarak gerçekleşeceği belirtilirken; teslimat takviminin, COMAC’ın üretim programına, otorite onaylarına ve şirketin operasyonel hazırlık sürecine bağlı olacağını da belirtiliyor.
Cham Chi, ilk faaliyet planlarının, ARJ21 ile operasyonlara başlamak olması nedeniyle, önceliğin ARJ21’in sertifikasyon sürecinin tamamlanması olduğu görüşünde. ARJ21’in kapasite ve menzili ile GallopAir’in başlangıç rotalarına ve hizmet vermeyi hedeflediği bütçe bilincine sahip pazar segmentine çok uygun olduğu düşünülüyor.
GallopAir’in kısa mesafeli uçuşlarla operasyonlara başlayacağı ve daha sonra Güneydoğu Asya, Kuzey Asya ve Güneybatı Pasifik bölgelerine hizmet veren orta mesafeli rotalara genişlemesi hedefleniyor.
500.000’den az kişiye ev sahipliği yapan Brunei, önemli bir turizm merkezi olmasa da GallopAir, ülkeyi bölgesel bir havacılık merkezi haline getirmeyi amaçlıyor.
2023 yılının Ocak ayında kurulan GallopAir’in sahibi, Çin’in Shaanxi Tianju Grubu’nun da Yönetim Kurulu Başkanı olan Yang Qiang. GallopAir’in, COMAC’a uçak siparişi vermesinin arka planında, sahibi Qiang’ın Çin bağlantısının rol oynadığı tahmin ediliyor.
GallopAir, faaliyete geçtiğinde, ülkenin ulusal havayolu Royal Brunei Airlines’tan sonra Brunei merkezli ikinci havayolu operatörü olacak.
Chi, bazı kiralama şirketleri ve bankanın da COMAC’tan satın alınacak uçakların finansmanı ile ilgilendiklerini söyledi.
GallopAir’in, operasyonel sertifikasyon sürecini tamamlamadan önce, COMAC üretimi uçaklar için Brunei Sivil Havacılık Bakanlığı’ndan emniyet ve uçuşa elverişlilik sertifikası alması gerekiyor.