İlk olarak 2019’da kamuoyuna duyurulan Doha Hamad Uluslararası Havalimanı’nın genişletilmesi planı için düğmeye basıldı. Projenin ilk aşamasına, Ekim 2022’de, FIFA Dünya Kupası’ndan önce başlanacak.
Doha’da Hamad Uluslararası Havalimanı, 2014’te kapılarını açtı. Havalimanının yıllık yolcu kapasitesi, başlangıçta 29 milyondu. Ancak ilk günden bu yana, havalimanı kapasitesinin önemli ölçüde artırılması için planlar geliştiriliyordu. Katar, Dünya Kupası öncesinde, kapasiteyi artırmak için çalışmaları hızlandırdı ve planın ilk aşaması için start verilmesi bekleniyor.
Doha Hamad Havalimanı’nın genişletilme projesinin ilk aşaması Ekim 2022’de başlayacak. Bu adımla, yolcu kapasitesi, yıllık 58 milyona çıkacak.
Ocak 2023’te başlayacak havalimanı genişletme projesinin son aşamasının 2,5 yıl içinde tamamlanması bekleniyor. Böylece yolcu kapasitesi yıllık 70 milyona çıkacak.
Havalimanı genişleme projesi tamamlandıktan sonra, nasıl görüneceğine dair bir video 2019’da yayınlanmıştı.
Our ultimate aim at #HIAQatar is to become more than a gateway. We are a destination in our own!
— Hamad Int'l Airport (@HIAQatar) October 22, 2019
Engr. Badr Al Meer, Chief Operating Officer at #HIAQatar #HIAQatarExpansion pic.twitter.com/dzsOKf2DMb
Aşağıda, kısa süre içinde başlayacak genişleme projesinin detaylarını anlatan bir video var
HE Sheikh @KBKAlThani, Prime Minister and Minister of Interior, was briefed on the expansion and development processes at Hamad International Airport and Doha International Airport during an inspection tour in which he reviewed their readiness to receive FIFA World Cup 2022 fans. pic.twitter.com/b52W5QeGrY
— مكتب الاتصال الحكومي (@GCOQatar) September 25, 2022
Havalimanının genişletilmesiyle yolcular bekleyen bazı yenilikler şu şekilde:
- 268 metrekaresi su alanı olan, 10.000 metrekarelik kapalı tropikal bahçe
- 11.720 metrekarelik ekstra yiyecek – içecek bölgesi ve mağaza alanı
- 9.000 metrekarelik yeni, Qatar Airways Al Mourjan Dinlenme Salonu (Lounge)
DOHA MI SİNGAPUR MU? HANGİSİ ŞELALE FİKRİNİ ÇALDI?
Kapalı tropik bahçe ve şelale konsepti, 2019’da Singapur Changi Havaalanı’nda açılan The Jewel Terminali’nden bu yana, havacılık tutkunları için oldukça tanıdık.
2019’da Qatar Airways CEO’su Akbar Al Baker, Singapur’un Doha’nın fikrini çaldığını iddia etti:
“Birileri altı yıl önce masada olan tasarımımızı kopyaladı. O ülkeden şahıslar da vardı. Adını veremeyeceğim, fikri kim aldı, kim yaptı (kendileri)” şeklinde konuştu. Al Baker, The Jewel’in bir alışveriş merkezi olduğuna, Doha’nın ise uluslararası bir havalimanı olduğuna da dikkat çekti.
Qatar Airways’in Doha Havalimanı’ndaki mevcut Al Mourjan Business Class Özel Yolcu Salonu, yoğun zamanlarda kalabalıklaştığı için artık talebi karşılayamıyor.
Yeni yapılacak olan özel yolcu salonunun bir spa, spor salonu, restoranlar ve bir iş merkezini de içermesi bekleniyor. Qatar Airways mevcut dinlenme salonlarını da aktif şekilde tutacak. Böylece business class yolcuları için bu özel yolcu salonu kapasitesi neredeyse iki katına çıkacak. Yeni yapılacak salonun, Al Mourjan Lounge South olarak isimlendirilmesi bekleniyor.