Embraer’in Sıfır Emisyon Uçak Konseptleri Açıklandı

Brezilyalı imalatçı Embraer, 2050 yılına kadar net sıfır emisyona ulaşma girişimi kapsamında geliştirilen Energia projesi hakkındaki ilerleme raporunun bir parçası olarak yeni uçak konseptlerini açıkladı.

Embraer’in yeni teknolojiler ve yenilenebilir enerjilerle desteklenen dört yeni uçak konseptinin çalışmasını detaylandıran Eylemde Sürdürülebilirlik etkinliğinden bir yıl sonra şirket, hibrit elektrik ve hidrojen-elektrikli tahrik için 19 ila 30 koltuklu iki tasarıma odaklandığını duyurdu. Şirketin 50 yıllık teknik uzmanlığı, havayollarından gelen geri bildirimler ve motor OEM’leri ile ortak çalışmaların rehberliğinde net sıfır emisyona yönelik bu iki yaklaşımın, teknik olarak en gerçekçi ve ekonomik yol olduğuna vurgu yapıldı.

Energia Hybrid (E19-HE ve E30-HE) – 2021’de dokuz kişilik olarak tanıtılan bu konseptin, 19 ve 30 kişilik varyantları üzerine çalışılıyor:

  • paralel hibrit-elektrikli tahrik
  • Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı (SAF) kullanımı ile %90’a varan CO2 emisyonu azaltımı
  • %60 daha az gürültü seviyesi
  • 19 ve 30 koltuk çeşitleri
  • Gövde arkasına monte edilen motorlar
  • Yaklaşık 950 km menzil
  • 2030’ların başında piyasaya sürme hazırlığı

Energia H2 Yakıt Hücresi (E19-H2FC ve E30-H2FC)—2021’de 19 koltuklu olarak bu konseptin, 30 koltuklu bir varyantı üzerine çalışılıyor:

  • Hidrojen-elektrikli tahrik
  • Sıfır CO2 emisyonu
  • %70 daha az gürültü seviyesi
  • 19 ve 30 koltuk çeşitleri
  • Yaklaşık 400 km menzil
  • Gövde arkasına monte edilen elektrikli motorlar
  • 2035 yılına kadar piyasaya sürme hazırlığı

Bu aşamada, üzerinde çalışılan tasarım ve teknolojiler, teknik ve ticari uygulanabilirlik açısından değerlendiriliyor. Ortak havayollarının katkılarından ve işbirliğinden yararlanmak için bir danışma kurulu (The Energia Advisory Group) da kuruldu.

Embraer Ticari Havacılık Başkanı ve CEO’su Arjan Meijer: “Bu konseptlerin piyasaya çıkmak için cesur ama gerçekçi hedefler olduğuna inanıyorum. Geçen yıl Energia konseptlerimizi duyurduğumuzdan beri, farklı tasarım ve tahrik sistemlerini değerlendirmekle meşguldük. Bazı havayolları, danışma kurulumuzun bir parçasıdır. Onların projeye katacakları deneyim ve bilgi, sonraki aşamaları hızlandırmak için anahtar olacaktır.” şeklinde konuştu.

Embraer Kıdemli Mühendislik, Teknoloji ve Kurumsal Strateji Başkan Yardımcısı Luis Carlos Affonso: “Yeni tahrik teknolojileri ilk önce daha küçük uçaklara uygulanacağından, Embraer bu açıdan benzersiz bir konumda. 19 ve 30 koltuklu uçaklar, teknik ve ekonomik hazırlık çalışmaları için mantıklı başlangıç noktaları. Net sıfır emisyon hedefine ulaşmak zor olsa da 25 yıldan daha kısa bir süre içinde ticari uçaklarımız, yalnızca geleneksel yakıtlar ve itki sistemlerini kullanarak, koltuk/mil bazında yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını şimdiden neredeyse %50 azaltmayı başardı. Bu yüzden net-sıfır hedefine de ulaşacağımızdan eminim” dedi.

adbanner