Havacılık tarihinin bir parçasına sahip olmanız mümkün. Emirates’in filosuna giren ilk Airbus A380’inin gövdesinden üretilen sınırlı sayıdaki bagaj etiketi, 59,95 € ile satışa çıkarıldı.
Emirates’in filosuna giren ilk Airbus A380 uçağının bir parçasına sahip olmak isteyenler için, 2022 yılının başında, A6-EDA tescilli uçağın gövdesinin bazı kısımları, bagaj etiketine dönüştürülmeye başlandı. Yaklaşık bir buçuk yıl sonra bu etiketler, Aviationtag’da satışa sunuldu.
Üretilen en büyük yolcu uçağı olan Airbus A380, havacılık sektörünün en büyük ikonlarından biri haline geldi. A380’in ömrü, çeşitli sebeplerle beklenenden çok daha kısa olsa da A380’in eski operatörlerinin çoğu, uçakları yeniden gökyüzüne döndürdü. Jumbo jetin en büyük müşterisi olan Emirates, A380’leri en geç 2030’lu yıllara kadar kullanmaya devam etmeyi planlıyor. Ancak Emirates filosuna giren ilk A380, çoktan parçalarına ayrıldı.
Emirates’in ilk Airbus A380 uçağının bir parçasına sahip olmak isteyen havacılık tutkunları, Aviationtag üzerinden, uçağın gövde kaplamasından üretilen sınırlı sayıdaki bagaj etiketlerini satın alabilir. Bagaj etiketlerinin fiyatı 59,95 € olarak belirlendi.
Bu etiketler Aviationtag’ın tipik tasarımlarından farklı. Bunun nedeni, etiketlerin bir yıldan fazla bir süre önce Dubai’deki Falcon Aircraft Recycling tesislerinde yaratılmış olması. Falcon tasarımların üzerine çok düşündü. Uçağın uçuş ömrü boyunca uçtuğu her varış noktası için 380 etiket yapıldı. Her etiket üzerine, belirli rotalar hakkında çeşitli bilgiler işlendi. Örneğin Hamburg Havalimanı etiketi, uçağın bu havalimanına yalnızca üç kez uçtuğunu ve bu uçuşlardan ilkinin 15 Kasım 2018’de gerçekleştiğini söylüyor.
Bu gönderiyi Instagram’da gör
Emirates’in ilk A380 uçağı, Ağustos 2008 ile Nisan 2020 arasında aktif hizmet verdiği süre boyunca toplamda 62 noktaya uçtu. 6.319 uçuşta, 55.863 saat uçan A380, 2,1 milyon yolcu taşıdı.
A6-EDA’nın uçtuğu 62 destinasyon ile ilgili hazırlanan etiketlerin tamamı Aviationtag web sitesinden satın alınabilir. Ancak bazı etiketler, geçtiğimiz yıl bir MRO konferansında doğrudan Falcon Aircraft Recycling tarafından satıldığı için, tüm etiketlerin miktarı aynı değil. Uçak gövdesinden, yaklaşık 23.560 etiket üretildi.
Emirates’in A380’lerini gelecekte ne bekliyor?
Emirates’in Airbus A380 uçaklarından ilk dördü, hurdaya ayrıldı. Havayolu şu anda 86’sı aktif olarak uçmaya devam eden 119 uçağı filosunda bulunduruyor. Emirates filosunda ayrıca 2021’in sonlarında teslim edilen en yeni Airbus A380 de bulunuyor.
Emirates Birleşik Krallık Başkan Yardımcısı Richard Jewishbury, geçtiğimiz haftalarda verdiği bir röportajda, filodaki en genç Airbus A380’lerin, 2040‘lara kadar aktif hizmete verebileceğini söyledi.