Rusya’da faaliyet gösteren S7 Havayolları, son derece tartışmalı bir uygulamayı hayata geçirdi. Uçucu mürettebatın yolcular tarafından değerlendirilebilmesine olanak tanıyan bu uygulama, personelden tepki aldı.
Rus havayolu S7 Airlines, yolculardan gelen olumlu geri bildirimler ışığında kabin görevlilerine prim ödeme stratejisini hayata geçirerek, uçuşta yolculara sunulan hizmet kalitesini geliştirmek istiyor. Ancak havayolunun yolculardan geri bildirim toplama şekli, çalışanların hiç hoşuna gitmedi.
Aviatorshina isimli Telegram sayfası, S7 Airlines’ın uygulamaya başladığı yeni müşteri geri bildirim sisteminin ayrıntılarını paylaştı. Uçuştan kısa bir süre sonra havayolu, yolculara bir anket göndererek, kendilerinden uçak içinde aldıkları hizmeti değerlendirmelerini isteyecek.
Anket kapsamında yolcular, yalnızca uçuşta aldıkları genel hizmeti değerlendirmekle kalmayacak. Aynı zamanda her bir kabin görevlisinin verdiği hizmeti de ayrıca puanlayabilecek. Bu uygulamanın arkasındaki fikir, yolculardan alınan hizmet puanlarının, bireysel ve kolektif performanslar ile birleştirilerek, çalışanlar için ekstra prim dağıtımına dönüştürmek. Havayolu, bu uygulamanın kabin görevlilerini ekstra çaba göstermeye teşvik edeceğini umuyor.
Ancak havayolunun bu anket çalışması için, yolcuların çalışanları nasıl değerlendireceği konusuna bulduğu çözüm oldukça tartışmalı.
Uçuş sonrası anketin içeriğinde, o uçuşta görev yapan tüm mürettebat üyelerinin resimleri ve isimleri yer alacak. Havayolu yönetimi, isimlerin ve resimlerin ankete eklenmesinin “yolcuların rahat puanlama yapabilmesi açısından” gerekli olduğunu düşünüyor.
S7 Havayolları’nda görev yapan kabin görevlileri ise bu duruma oldukça öfkeli. Kabin ekipleri, isim ve fotoğraflarının yolcularla paylaşılmasının güvenlik kaygıları yaşamalarına neden olacağı görüşünde. Mürettebat aynı zamanda değerlendirmelerin objektifliği konusunda da endişeli.
Havayolu, yolculara uçuş sonrası gönderilecek ankete eklenecek bir hatırlatma notuyla, çalışanlarına gizliliklerinin korunduğuna dair güvence vermeye çalışıyor. Anketin alt kısmına iliştirilecek notta: “Fotoğrafların çalışanların kişisel verileri olduğunu ve bu nedenle kanunlarla korunduğunu unutmayın. Bu fotoğrafları lütfen kişisel cihazlarınıza kaydetmeyin.” ibaresi yer alacak.
Ancak kabin ekipleri, ankete eklenecek bu notun, endişelerini gidermek konusunda işe yaramayacağı düşüncesinde. Pek çok uzman, yolcuların mürettebat üyelerini ne kadar objektif olarak değerlendireceğinden kuşkulu.
Geçmişten bugüne Rus havacılığında cinsiyetçi yaklaşım her zaman iş yapıyor. Ülkenin ulusal havayolu Aeroflot’un geçmiş yıllarda yolcularına sunduğu emniyet videosu oldukça erotik bulunmuştu.