Havacılık Bülteni-28

İSTANBUL HAVALİMANI’NA TAŞINMA YİNE ERTELENDİ!

İstanbul Havalimanı 29 Ekim’de kapılarını açtı. Atatürk Havalimanı’ndaki tüm faaliyetlerin ise  big bang adlandırılan büyük taşınmanın ardından 1 Ocak 2019 itibariyle İstanbul Havalimanı’na geçmesi bekleniyordu. Ancak hafta içinde İstanbul Havalimanı’na taşınma konusunu görüşmek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın başkanlık ettiği önemli bir toplantı gerçekleştirildi. İGA yetkililerinin yanı sıra Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü Funda Ocak ve Türk Hava Yolları Genel Müdürü Bilal Ekşi’nin de katıldığı toplantıda yapılan değerlendirmelerin ardından planlanan taşınma işleminin iki ay ertelenmesine karar verildi.

Şu anda iç hatlarda Ankara, İzmir, Antalya, Trabzon, Adana ve Gaziantep’e; dış hatlarda ise Kıbrıs Ercan ve Bakü’ye uçan Türk Hava Yolları, kısa süre içinde uçuş ağına yeni iç hat ve dış hat noktaları ekleyerek İstanbul Havalimanı’ndaki sefer sayısını 2 katına çıkarmayı planlıyor. Uçulacak yeni noktaların neresi olacağı ise henüz belli değil. THY’nin 31 Ekim’de Ankara’ya gerçekleştirdiği ilk seferden bu yana İstanbul Havalimanı’ndan 66 bin yolcu taşıdı.

CHINA SOUTHERN AIRLINES PEKİN-İSTANBUL SEFERLERİNE BAŞLADI!

Son dönemde Türkiye ile Çin arasındaki yolcu trafiği giderek artıyor. Bu gelişmeye paralel olarak Çinli havayolu China Southern Airlines, uzun bir aradan sonra, İstanbul–Pekin uçuşlarına 21 Aralık itibariyle yeniden başladı. İlk olarak 22 Kasım 2011’de Pekin-İstanbul seferlerine başlayan havayolu, uçuşlarını 20 Temmuz 2016’da durdurma kararı almıştı.

Hafta içinde de hattın yeniden açılışını kutlamak amacıyla Shangri-La Bosphorus otelde bir etkinlik düzenlendi.

İstanbul – Pekin uçuşunun tanıtımının yapıldığı gecede düzenlenen çekilişle İstanbul-Pekin arasında 1 kişiye business class 2 kişiye de ekonomi sınıfı gidiş dönüş bilet hediye edildi.

China Southern Airlines, İstanbul-Pekin arasında salı, perşembe ve cumartesi olmak üzere haftanın 3 günü Airbus A330 uçakları ile seferlerini icra edecek. Önümüzdeki süreçte uçuşların haftada 4 güne çıkarılması planlanıyor.

Asya’nın en büyük havayolu olan China Southern, dünyanın da dördüncü en büyük havayolu durumunda. Filosunda 786 uçağı bulunan havayolu 41 ülkede 190’dan fazla noktaya uçuyor. Havayolu dünya genelinde günde 1900’den fazla uçuş yapıyor.

Öte yandan İstanbul’a uçacak ikinci Çinli havayolu şirketi Sichuan olacak. Şirket, 1 Mayıs 2019 tarihinden itibaren Çin’in Chengdu kentinden İstanbul’a uçuş izni almak için gerekli başvuruyu yaptı.

1986’da kurulan ve 146 uçağı bulunan şirket Güney batı Çin’de yer alan Siçuan Eyaletinin en büyük şehri ve aynı zamanda başkenti olan Chengdu ile İstanbul arasında ilk etapta haftanın 4 günü sefer yapmayı planlıyor. Uçuşlar Airbus A330 uçaklarıyla icra edilecek.

BOEING EMBRAER İŞBİRLİĞİNE BREZİLYA HÜKÜMETİ ONAY VERDİ!

Avrupalı imalatçı Airbus’ın Bombardier C Serisi uçaklarının üretim programının çoğunluk hissesini alarak kontrolü ele geçirmesi ve A220 olarak yeniden adlandırdığı uçaklarla bölgesel jet pazarına adım atması en büyük rakibi Amerikalı Boeing’i harekete geçirmişti. Boeing’in dünyanın en büyük bölgesel uçak imalatçılarından Brezilyalı Embraer ile kurmayı planladığı ortaklığa Brezilya hükümetinden hafta içinde onay çıktı.

Kurulacak ortak girişimde hisselerin yüzde 80’i Boeing’in, yüzde 20’si ise Embraer’in olacak. Stratejik iş birliğinin önümüzdeki dönemde ne gibi sürpriz sonuçlar doğuracağı merak konusu.

Ortak girişim şirketindeki yüzde 80 hissesi için 4.2 Milyar Dolar sağlayacak olan Boeing, 2020 yılına kadar kar payı almayacak. Yönetim merkezi Brezilya’da olacak şirketin Başkan ve Genel Müdürü de Brezilyalı olacak. Ancak yöneticiler Boeing Başkanı ve Genel Müdürü’ne düzenli olarak rapor verecek.

Boeing ve Embraer ayrıca orta sınıf askeri nakliye uçağı KC-390 uçaklarının geliştirilmesi ve yeni pazarlara açılması amacıyla yüzde 51’i Embraer ve yüzde 49’u Boeing’in kontrolünde olan yeni bir ortaklığa da imza attı.

BOEING 787’NCİ 787 DREAMLINER’I TESLİM ETTİ!

Amerikalı imalatçı Boeing ilk teslimatını 2011 yılının eylül ayında gerçekleştirdiği 787 Dreamliner uçaklarının 787’ncisini hafta içinde teslim ederek çok önemli bir kilometre taşını aştı. Havacılık tarihinin en hızlı satılan çift koridorlu yolcu uçağına sahip olan 787 Dreamliner uçaklarının 787’ncisi özel bir boyama ile fabrikadan çıktı ve ilk sahibi olan leasing şirketi AerCap’e teslim edildi. Uçağı bu şirketten kiralayacak ve uçağın ilk operatörü olacak havayolu ise China Southern Airlines olacak.

787 ailesi uçakları bugüne kadar 1.5 milyondan fazla uçuşta 300 milyon yolcuyu taşıdı. Menzili ve yakıt verimliliği ile öne çıkan 787 uçakları piyasaya çıktığından beri dünya genelinde havayolları 210’dan fazla yeni nonstop rotayı uçuş ağlarına ekledi.

JAPON ANA’NIN ÖZEL BOYAMALI İLK AIRBUS A380’İ HAZIR!

Japon havayolu All Nippon Airways’in Airbus’a verdiği 3 tane A380’den ilki havayolunun kendine özgü deniz kaplumbağası boyaması ile Almanya’nın Hamburg kentindeki Airbus boya atölyesinden çıktı.

Süperjumbo A380’in ilk Japon müşterisi olan ANA, sipariş verdiği üç uçak için özel bir boyama talep etti. Diğer iki uçağın boyamasında da yine deniz kaplumbağası konsepti kullanılacak ancak renkler yeşil ve turuncu olacak. 2019’un ilk çeyreğinin sonunda filoya katılarak hizmet vermeye başlayacak ilk A380 Narita-Honolulu hattında görev yapacak.

ANA’ya teslim edilecek olan A380, Airbus’ın bugüne kadar yaptığı en ilginç boyamalardan birine sahip. Airbus ekibi, 16 farklı renk tonunu kullandığı ve 21 gün süren boyama işleminde 3,600m2’lik bir yüzey boyaması gerçekleştirdi.

Boyaması tamamlanan uçağın artık kabin işlemleri başlayacak. Havalandırma ve iklimlendirme, aydınlatma, galley, tuvalet ve koltukların yerleştirileceği uçak bir dizi yer ve uçuş testinden geçirilerek teslimata hazır hale getirilecek.

adbanner