Havayolunun Mobil Uygulaması Üzerinden Bagaj Takibi Başladı

Yeni Zelanda’nın ulusal havayolu Air New Zealand, kendi mobil uygulaması Fly NZ üzerinden, yolcularına  bagajlarını takip edebilme imkanı sunmaya başladı. Bagaj takip özelliğini sayesinde yolcular, check-in işleminden varışa kadar, uçak altına verdiği bagajlarını an be an takip edebilecek. Mevcut kullanıcılar bu özelliği uygulamayı güncelledikleri an kullanmaya başlayabilecek. Yeni kullanıcılar ise havayolunun uygulamasını iOS ve Android cihazlarına indirebilecek. Amaç, müşterilerin yaşadığı sorunları bildirebilmesi ve valizlerin teslimat durumunun uygulama aracılığıyla izleyebilmesi sayesinde, stressiz ve sorunsuz bir seyahat deneyimi sağlayabilmek.

Air New Zealand, yeni bagaj takip özelliğini 8.000’den fazla yolcusu ile başarıyla denedikten sonra, bu özelliği havayolunun Fly NZ uygulamasının tüm kullanıcılarına sunmaya başladı. Yeni özellik sayesinde yolcular, uçak altına gönderdiği bagaj ve çantalarını, check-in işleminden, varış destinasyonundaki konveyöre ulaşıncaya kadar takip edebilecek.

Fly NZ uygulamasındaki bagaj takip hizmeti hem iç hat hem de dış hat yolcuların kullanımına sunuldu. Fly NZ’nin mevcut kullanıcıları için bu özellik uygulamanın güncellenmesi sonrası aktif hale gelecek. Yeni kullanıcılar ise mobil uygulamayı hem iOS hem de Android cihazlarına indirebilecek.

Geçtiğimiz yıl bagaj kaybı oranlarının tavan yapması nedeniyle, 2023 yılında seyahat endüstrisi, Apple AirTag ve Samsung Galaxy SmartTag+ gibi cihazların öncülüğünü yaptığı bagaj takip sistemlerini sıkça konuştu. Bu özellik, havayolları tarafından hızla benimsendi.

Air New Zealand, başarılı pilot uygulamasına Nisan ayında başladı. Bu program, yolcuların bagajlarının durumunu, havalimanındaki check-in işlemleri, uçağa biniş ve son olarak varış destinasyonunda konveyöre doğru ilerledikçe takip etmelerine olanak tanıdı. Valizin tüm yolculuğunu sonuna kadar sorunsuz gerçekleştirememesi veya hasar görmesi gibi durumlarda, uygulamanın bildirim gönderme özelliği bulunuyor. Yolcular bu tip bir senaryoda, bagajlarının sorunsuz şekilde kendilerine teslim edileceği süreci de uygulama üzerinden kolayca takip edebilecek. Kayıp ve hasarlı valiz işlemlerini hızlı bir şekilde uygulama üzerinden gerçekleştirebilecek.

Amaç stressiz ve kesintisiz seyahat deneyimi

Bu özelliğin artık tüm yolcuların kullanımına sunulmasının ardından, Air New Zealand Baş Müşterisi ve Satış Sorumlusu Leanne Geraghty, bagaj takibi özelliğini başlatma kararının, tamamen havayolunun müşterileri için seyahati sorunsuz hale getirmekle ilgili olduğunu söyledi.

Geraghty: “Bizimle yolculuklarını nasıl mümkün olduğunca sorunsuz hale getirebileceğimizi anlamak için, her zaman müşterilerimizi dinliyoruz. Onlardan, çantalarının konumunu takip edebilmenin deneyimlerini daha da stressiz hale getirebileceğini duyduk. Bu yüzden müşterilerin bu isteğini gerçeğe dönüştürmek için hemen harekete geçtik” şeklinde konuştu.

Nisan ayından bu yana 8.000’den fazla yolcu, Fly NZ uygulamasını kullanarak çantalarını takip etti. Pilot uygulamaya, iç hat yolcuların %25’i ve dış hat yolcuların %5’i katıldı.

Air New Zealand, sürecin temel adımlarını şu şekilde özetledi:

  • Bagaj teslim sırasında, bagaj taranır ve uygulamadaki uçuş ayrıntıları ekranında, bagaj durum kontrol butonu görünür.
  • Yolculuk boyunca bagaj tarandıkça, durum kontrolü özelliği güncellemeler sunmaya devam eder.
  • Bagaj geldiğinde kontrol durumu özelliği yolcuya gerekli bilgiyi sunar.
  • Bagajın ulaşmaması durumunda yolcular ‘Bagajım ulaşmadı’ butonunu kullanarak, havayoluna geri bildirimde bulunur.

Bu tip hizmetleri yolcularına sunan havayolları tarafından, yanıtı açık bırakılan bir konu var. Bir yolcu, uçak kalkmadan önce, bagajının uçağa yüklendiğine dair bildirim almazsa ne olacak? Bu senaryoda, bagajın yerini tespit etmek ve kalkıştan önce uçağa yüklemek için hızlı bir reaksiyon mu alınıyor; yoksa bagajın bir sonraki uçuş ile gönderilmesi için sisteme komut mu veriliyor?

Air New Zealand’ın uluslararası uçuşlarının çoğu, Asya ve Kuzey Amerika’da uzun mesafeli rotalarda gerçekleşiyor. Özellikle Auckland’dan New York John F. Kennedy Havalimanı’na (JFK) yapılan aktarmasız uçuş, dünyanın en uzun non-stop uçuşlarından biri durumunda. Boeing 787 Dreamliner uçaklarında, konforlu ve hizmet kalitesi oldukça iyi bir uçuş gerçekleştiriliyor olsa da uygulama üzerinden bagajının uçağa yüklenmediğini gören bir yolcunun, yaklaşık 16 saat süren bir uçuşta nasıl bir psikolojide olacağı büyük bir soru işareti.

adbanner