Havacılıkta uçaklar sabit kanatlı, helikopterler ise döner kanatlı hava araçları olarak kategorize ediliyor. Her ikisinin de uçabilmesini sağlayan temel prensipler ise aynı.
Uçakların havada kalmasını sağlayan ve taşıma kuvveti üreten kanatların görevini, helikopterde pervaneler gerçekleştiriyor.
Helikopterin motoru, pervane bıçaklarını (palleri) döndürüyor. Paller, hareket ederken havayı ikiye bölüyor. Pallerin altından ve üstünden geçen hava akımlarının kat edecekleri mesafe farklı olduğu için, üstten geçen hava daha hızlı, alttan geçen hava daha yavaş hareket ediyor.
Pallerin üst yüzeylerinde alçak basınç, alt yüzeylerinde ise yüksek basınç oluşuyor. İki yüzey arasında oluşan basınç farkı, yüksek basınçtan, alçak basınca doğru, yani aşağıdan yukarıya doğru bir taşıma kuvveti oluşturuyor ve helikopterin havalanmasını sağlıyor.
Taşıma kuvveti, helikopterin ağırlığına eşit olduğunda helikopter havada asılı kalabiliyor. Taşıma kuvveti, helikopterin ağırlığından daha az olduğunda ise helikopter dikey olarak alçalıyor.
Helikopterde Kuyruk Rotoru
Helikopter motoru pervaneleri döndürürken, helikopterin gövdesi, pervaneye zıt yöne doğru dönmek ister. Bunu engellemek için kuyruk kısmına, ana rotorun 6’da 1’i büyüklüğünde ikinci rotor eklenmiştir. Kuyruk rotoru, ana rotordan 6 kat daha hızlı döner ve helikopterin dengesini sağlar, gövdenin dönmesini engeller.