Honda, mevcut ürünlerini yeni teknolojilerle harmanladı ve resmi olarak, elektrikli, dikey iniş-kalkış yapabilen hava araçları (eVTOL) yarışına girdi.
Japon şirket, 2050 yılına kadar yalnızca elektrikli araçlar vaat eden “gelecek vizyonunun” bir parçası olarak, Nisan 2021’de eVTOL hava aracı geliştirdiğini ilk kez açıklamıştı. Honda’nın geliştirdiği hava aracı, çoğunlukla bölgesel ulaşım için kullanılacak. eVTOL, elektrik motorları ve gaz türbinlerinin bir kombinasyondan güç alacak.
Honda, geçtiğimiz günlerde yeni uçağına dair detayları paylaştı. Geliştirilen hava aracı, şaşırtıcı bir şekilde, tamamen elektrikli olmayacak. Şirketin yaptığı bir araştırma, eVTOL’ler için en güçlü pazarın, yaklaşık 250 mil mesafe gerektiren bölgesel seyahatler olacağı sonucunu ortaya çıkardı.
Şirketten yapılan açıklamada, “Tamamen elektrikli eVTOL uçakları, sınırlı pil kapasitesi nedeniyle bir menzil sorunuyla karşı karşıya. Bu nedenle gerçekçi kullanım alanı şehir içi ulaşımla sınırlı” ifadeleri yer aldı. Bu sorunu çözmek için Honda, elektriği gaz türbini ile birleştiren bir hibrit sistem geliştirecek.
Kamuoyu ile paylaşılan tasarım, taşımayı sağlayacak sekiz orta boy rotorlu kısa gövdeli bir hava aracını ortaya koyuyor. Bu rotorlar, önden arkaya uzanan dikmelere monte edilmiş görünüyor. Uçağın arkasında yer alan ve arkaya bakan kanallı fanlar ise itki gücü üretecek. Kabinde altı yolcunun oturması bekleniyor
Şirket, eVTOL etrafında inşa edilmiş ulaşım merkezleriyle bütünlük kuran bir “mobil ekosistem” geliştirme planlarını anlattığı bir video da yayınladı.
Japon firma, henüz adı açıklanmayan hava aracını üretip uçurabilmek için bünyesinde barındırdığı teknolojilerden yararlanmayı hedefliyor. Buna göre havacılık kısmından, sertifikalandırma deneyimi ve türbin geliştirme faaliyetleri; Formula1 kısmından yüksek hızlı jeneratörler; hibrit ve elektrikli otomobillerinden pil ve motor teknolojisi; otonom araçlarından sensörler ve kontrol sistemleri.dahil olmak üzere hali hazırda biriktirilen çapraz bilgi ve teknolojilerden yararlanılarak, ortaya somut ve güçlü bir eVTOL çıkarılması hedefleniyor.
Honda, bu yarışa girmek için geç kalmış gibi görünüyor. Ancak büyüklüğü ve kanıtlanmış teknolojileri uyarlama deneyimine sahip bir şirket olması, hızlı bir şekilde, oyunun en önemli aktörlerinden biri haline gelerek, bu yarışta öne geçmesini sağlayabilir. Geliştirilen hava aracı için, çalışan bir prototipin 2023‘e kadar faaliyete geçmesi hedeflenirken; Honda sertifikasyon sürecinin 2030‘a kadar tamamlanmasını beklemiyor. Bu hedefler, şirketin ne kadar realist bir bakış açısına sahip olduğunun da bir göstergesi olarak yorumlanıyor.