Avrupalı imalatçı Airbus, Kanada’daki Mirabel şehrindeki üretim tesislerinde, bölgesel uçağı A220’nin iş jeti versiyonu olan ACJ220 (TwoTwenty) imalatının başladığını duyurdu. Şık ve ferah “Xtra Large Bizjet” olarak tanımlanan uçağın, lansman müşterisi Comlux’a teslim edilerek, 2023’te hizmete girmesi planlanıyor.
Kısa süre önce Airbus’ın iş jet bölümü Airbus Corporate Jet (ACJ) tarafından, ismi açıklanmayan bir müşterinin bir adet ACJ319neo siparişini verdiği ve oldukça az tercih edilen bu iş jetinin toplam sipariş sayısının altıya çıktığı duyurulmuştu.
ACJ şimdi de Mirabel’de ACJ TwoTwenty’nin ilk gövde parçasının teslim alındığını açıkladı. Uçağın orta gövde bölümünün gelişi, Kanada’da inşa edilecek ilk ACJ220 için kritik bir eşiğin geçildiği anlamına geliyor.
İmza olarak, ismi rakamlar yerine harflerle yazılan bu iş jeti, son dönemde daha popüler hale gelen Airbus A220’nin bir kombinasyonu durumunda. 2020’nin sonlarında ilk kez duyurulan model, bu kısa süre içinde, altı yılda ACJ319neo’nun aldığı sipariş sayısına ulaşmayı başardı.
İlgili Haber | Yarı Özel Jet Olur mu?
Uçağın oldukça özel görünüme sahip olan iç mekanı, ACJ’nin Tasarım Başkanı Sylvain Mariat tarafından tasarlandı. Üretilecek ilk 15 uçağın, iç mekanlarını donatacak olan Comlux, aynı zamanda uçağın lansman müşterisi olacak. Zira şirket kendisi de bu uçaktan iki tane satın aldı. İsviçre merkezli, VIP müşterilerin ihtiyaçları konusunda uzmanlaşmış olan şirket, ACJ220 programının tüm detaylarını ve uçağın iç mekan özelliklerini kendi web sitesinde detaylandırıyor.
Çok yönlü kabine sahip olan ACJ220’nin, 100’ün üzerinde kabin konfigürasyonu bulunuyor. Tüm bu seçeneklerin hepsinde ortak olarak 73 metrekare zemin alanı bırakılıyor. Bu da her biri yaklaşık 112 metrekare olan altı geniş VIP yaşam alanına dağıtılıyor. Kabinde ayrıca iş jeti pazarındaki en geniş koltuk yer alıyor.
İlk ACJ220’nin 2023’te hizmete girmesi bekleniyor. Bölgesel uçak ailesi A220’nin daha kısa gövdeli modeli olan A220-100 üzerinden geliştirilen ACJ220, 19 yolcuya kadar hizmet verebilecek. Airbus, onu tamamen yeni bir segment olarak tanımladığı “The Xtra Large Bizjet” şeklinde pazara sunmuş durumda.
TwoTwenty, 10,463 km menzile sahip ve 12 saate yakın havada kalabiliyor. Bu, onu en fazla sekiz yolcu taşıyabilen ancak 15 saat uçabilen ACJ319neo’ya karşı biraz dezavantajlı hale getiriyor.
Gulfstream G500 ve G650 de sırasıyla 9260 km ve 12964 km menzile sahip olduğu için, ACJ220 bu segmentin de dışında kalıyor. Ancak her şeye rağmen, 100 – 135 koltuk kapasitesine sahip bir uçakta 20 kişinin altında bir kapasiteyle uçmanın yaratacağı rahatlık, müşterileri ciddi şekilde cezbediyor.