Almanya’nın ulusal havayolu Lufthansa, bünyesindeki düşük maliyetli taşıyıcılarından birinin marka kimliğini ve ismini değiştirdi. Lufthansa’nın yeniden markalanan Eurowings Discover isimli düşük maliyetli havayolu şirketinin yeni adı Discover Airlines oldu.
Eurowings Discover isimli şirketin, Discover Airlines olarak yeniden markalanma süreci hemen başlayacak. Eurowings Discover, Lufthansa’nın 2021 yılının ortalarında piyasaya sürdüğü düşük maliyetli havayollarından biri. Havayolunun Kuzey Amerika, Karayipler ve Akdeniz’e sefer yapan, 20’nin üzerinde A320 ve A330 uçaklarından oluşan bir filosu var.
Şimdi Lufthansa, özünde hiçbir şey değişmeyecek olan havayolunu, tamamen yeni bir görünüm ve marka kimliği ile Discover Airlines olarak yeniden piyasaya sürecek. Havayolu yeni markalanma sürecini şu şekilde tanımlıyor:
Değişen yalnızca havayolunun adı değil, tüm görünümü olacak. Yeni, çağdaş, taze ve sofistike tasarım, tam olarak bu duyguyu yansıtacak. Yeni marka kimliği oluşturulurken, bir havayolu şirketine yakışır şekilde ufuk görünümünden ilham alındı. Daha spesifik olarak, gökyüzünün mavisi, manzarayla buluştuğunda ortaya çıkan çeşitli çizgiler ve renk nüansları ile bütünleştirildi. Markanın en önemli tasarım öğesi olan “ufuk çizgileri”, Güneş sarısının yanı sıra, çeşitli mavi tonlarından da ortaya çıkıyor. Genel görünüm net ve sofistike. Üstelik her zaman markanın özünü, çok yönlülüğünü yansıtıyor. Seyahati keyifli hale getirmeye çalışıyor.
Ortaya çıkan yeni tasarımın, Lufthansa markasıyla oldukça uyumlu düşünülürken, onun daha eğlenceli bir versiyonu olduğunu düşünenler bir hayli fazla. Ayrıca uçakların gövdesinin arka tarafında dikkat çekici bir şekilde “LUFTHANSA GROUP Üyesi” ibaresini görmek de ilginç. Daha önce Eurowings Discover markası, Lufthansa markasına pek de benzemeyen Eurowings markası üzerinden geliştirilmişti.
Discover Airlines Yolculara Ne Vaadediyor?
Yeni görünümüne sahip ilk Airbus A320, resmi olarak uçmaya başladı. Zamanla, filoya yeni katılacak, yeni görünüme sahip uçaklarla, mevcut görünümünün yenilenmesi gereken uçaklardan oluşan karışık bir filo olacak. Kademeli şekilde, filodaki tüm uçaklar yeni marka kimliğine uygun hale getirilecek.
Aralık 2023 itibarıyla tüm uçak kabinleri ve uçak içi ürünler, yalnızca yeni Discover Airlines markasını taşıyacak. Ayrıca tek kullanımlık ürünler önce tamamen tüketilecek. Ardından yeni tasarımlarla yeniden sipariş edilecek ve uçaklardaki yerini alacak.
Elbette tüm Eurowings Discover biletleri geçerliliğini koruyacak. Havayolu, uçuşlarında çağrı kodu olarak “4Y”yi kullanmaya devam edecek.
Lufthansa’nın Düşük Maliyetli Havayolu Stratejisi Anlaşılamıyor!
Pek çok kişi tarafından Discover Airlines’ın yeniden markalaşma adımı olumlu olarak yorumlansa da Lufthansa’nın genel olarak düşük maliyetli havayolu stratejisi hâlâ kimse tarafından çözülebilmiş değil.
Almanların ulusal havayolu Lufthansa, ilk olarak, kısa mesafeli uçuşlar yapan, düşük maliyetli bir taşıyıcı olan Germanwings’i piyasaya sürdü.
Daha sonra bu havayolu korkunç bir kaza yaşadıktan sonra, Eurowings olarak yeniden markalandı.
Daha sonra Lufthansa, öncelikle uzun mesafeli, düşük maliyetli bir taşıyıcı olan Eurowings Discover’ı piyasaya sürdü. Şimdi ise Eurowings Discover markası, Discover Airlines olarak değiştiriliyor.
Lufthansa’nın neden Eurowings ile Eurowings Discover’ı (veya yeni adıyla Discover Airlines’ı) birleştirmediği sorusu sektördeki pek çok kişinin aklını kurcalıyor. Lufthansa Grubu’nun iki ayrı düşük maliyetli taşıyıcıya sahip olmasının ne gibi bir avantajı olduğu büyük bir merak konusu.