PC2193 sayılı İzmir-İstanbul seferi yapan Pegasus Havayolları’na ait Boeing 737-800, Sabiha Gökçen’e iniş sırasında kayarak pistten çıktı.
Uçakta 175 yolcu 2 bebek ve 6 mürettebat yer alırken; yolculardan, Zehra Bilgi Koçar, Alev Gençoğlu ve Songül Bozkurt’un hayatını kaybetti. Yaralı sayısı 181 olarak açıklandı.
Kazanın ardından uçuşların tamamen durdurulduğu Sabiha Gökçen’de uçuş operasyonları, 6 Şubat sabahı 04:30’da yeniden başladı.
Uçağın gövdesinin 3 parçaya bölündüğü olayın ardından yolcuların tahliyesi sırasında küçük çaplı yangın çıktı; ancak acil müdahale ile büyümeden söndürüldü. Pegasus’tan hemen önce iniş yapmaya hazırlanan iki uçağın şiddetli kuyruk rüzgarı rapor ederek pas geçme kararı aldığı biliniyor. Boeing 737 uçakları için kuyruk rüzgarı limiti en fazla 15 knot.
Uçağın tescili TC-IZK, 11 yaşında. 23 Ocak 2009’da ilk uçuşunu yaptı. 6 yıldan uzun süre D-ABKD tesciliyle Air Berlin filosunda uçtu. 11 Mayıs 2016’da Pegasus filosuna katıldı.
Kazada uçağın kokpitinde kaptan Mahmut Aslan ve sağ koltukta yeni işe başlayan Güney Kore asıllı Hollanda vatandaşı Ferdinand Pondaag vardı.
Flightradar verilerine göre uçak pist uzunluğunun yarısına geldiğinde dahi yerden 200-250 metre yükseklikte görünüyor. Pas geçilmeme kararı oldukça tartışmalı görünüyor. Uçağın pistin son 1 km’sinde teker koyduğu görülüyor. Ve pistin bitiminde saatte 125-130 km hızda olduğu biliniyor.
Kaza ile ilgili tüm senaryoları YouTube kanalımızdaki videoda derledik: