Qantas En Uzun Uçuş Hedeflerini Genişletti | Boarding Info

Written by 14:27 Güncel-Gündem, HAVACILIK

Qantas En Uzun Uçuş Hedeflerini Genişletti

Avustralya’nın ulusal havayolu Qantas, Sunrise Projesi kapsamında, ultra uzun mesafeli uçuş hizmetlerini Kuzey ve Güney Yarımküre’deki çeşitli noktalar ile genişleteceğini duyurdu. Yeni rotalar ile yolculara Avustralya’dan birçok büyük şehre non-stop hizmet sunulmaya başlanacak. Londra-Sidney rotasını takiben, havayolu ABD’de dört, Avrupa’da dört, Güney Afrika’da bir ve Brezilya’da bir şehre uçacak. Güzergahlar, hem lüks hem de rahatlık için, normale göre daha yüksek bir bilet ücreti ödemeyi göze alabilen yolcuları hedef alacak.

Ultra uzun mesafeli uçuş dönemi

20 saatten uzun uçuş yapabilen uçaklar, on yıllardır piyasada varlığını sürdürüyor. Ancak, uzun mesafeli uçuşlar yapan çoğu havayolu şirketi için bu rotalar, hizmetteki en genç geniş gövdeli uçaklardan ikisi, Boeing 787 Dreamliner ve Airbus A350 ile kısa süre önce ekonomik bir seçenek haline gelebildi.

Qantas, sipariş ettiği A350-1000 uçaklarını bekliyor

Airbus A350 uçakları, Qantas’ın uçmayı hedeflediği ultra uzun rotalar için birincil seçeceği olacak. Bu rotaların bazılarında 787 uçakları kullanılmaya devam edilecek. En uzun menzilli rotalarda uçuşların başlaması için, havayolu Airbus A350-1000 uçaklarının teslim edilmesini bekliyor.

A350 Daha Az Yakıyor!

Havayolunun en uzun menzilli rotası olan Londra-Sidney uçuşlarında kullanacağı A350, ekstra yakıt deposu ile donatılarak, daha uzun mesafeleri kat edecek şekilde modifiye edilecek. Havayolu, birkaç nedenden dolayı, Boeing yerine A350’yi tercih etti. A350’nin hafif yapısı, Boeing 777X’ten daha az yakıt tüketmesine yardımcı oluyor. Ayrıca, A350-1000, havayolunun geleneksel olarak uzun mesafeli rotalar için kullandığı dört motorlu Boeing 747’ye göre, galon başına ortalama 25 Cent daha az yakıyor.


İlgili Haber | Uçaklar Ne Kadar Yakıt Tüketiyor?


Qantas, bu rotalar için yüksek bilet ücreti ödeyebilecek yolcuları hedeflemeyi planlıyor. Bu ultra uzun rotalar için kullanılacak A350’lerde sadece 140 ekonomi koltuğu bulunacak.

Qantas’ın ultra uzun mesafeli uçuşlarda kullanacağı A350 uçaklarının kabin içi düzeni

Kabinde ayrıca 40 premium ekonomi koltuğu, 52 business suite ve altı first class suite bulunacak. Uçaklar, neredeyse tüm günü gökyüzünde geçirecek yolculara lüks bir deneyim sunacak.

Sunrise Projesi’nde Hedeflenen Destinasyonlar

Sunrise Projesi, Qantas’ın, Sidney ve Londra arasında non-stop uçuş yapma hedefi ile başladı. Bu rotada uçuşlar, 21 saatten fazla sürecek ve 10.000 milden fazla yol katedilecek. Bu, tarihin en uzun havayolu rotalarından biri olacak.

Proje kapsamında hizmete başlaması planlana diğer rotalar ile birlikte Qantas:

  • Londra’yı Sidney ve Melbourne’ye bağlayacak. Ayrıca bu iki Avustralya şehri Paris ve Frankfurt’a da bağlanacak.
  • Sidney, Dallas, New York, Miami ve Chicago’ya bağlanacak.
  • New York, Chicago ve Miami de Melbourne’e bağlanacak.

Miami ve Chicago, Sunrise Projesi’nin kapsamına eklenen en yeni destinasyonlar oldu. Mevcut durumda devam eden Londra – Perth rotası faaliyete aynı şekilde devam edecek. Ayrı bir rota ise yakında Perth’i Roma’ya bağlayacak.


İlgili Haber | Non-Stop ve Direkt Uçuş Farklı mı?


Qantas, bu rotaların tamamında non-stop uçuşlar yapmaya hazırlanıyor. Hedeflenen rotalarda değişiklikler olabilir. Havayolu, yeni güzergahlar için kesin başlangıç ​​tarihlerini de henüz açıklamadı.

(Visited 34 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info