Qatar Airways Neden Tüm Kabin Ekibine Akıllı Telefon Dağıtacak?

Qatar Airways, dijital dönüşüm sürecindeki bir sonraki adımının, tüm mürettebatın akıllı telefonlar ile donatılması olduğunu açıkladı

Katar’ın ulusal havayolu Qatar Airways, yürüttüğü yeni bir dijital dönüşüm projesi sayesinde 15.000 kabin görevlisine, şirket içi uygulama özelliğine sahip akıllı telefonlar dağıtmayı planlıyor. Amaç, bu akıllı telefonlar sayesinde, personelin gerçek zamanlı uçuş verileri ve müşteri güncellemelerine erişmesi ile yolculara uçakta daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabilmek.

Akıllı telefonlar ayrıca, daha kişiselleştirilmiş bir yolculuk deneyimi için Privilege Club ve oneworld bilgilerinin yanı sıra, tüm özel hizmet talepleri ve tercihleri de dahil olmak üzere, yolcu profillerinin kabin görevlileri tarafından görüntülenebilmesine olanak tanıyacak.

Projenin ilk aşamasında, önümüzdeki aylarda tüm Qatar Airways kabin ekibine bu akıllı telefonların verilmesi bekleniyor. Projenin uzun vadeli hedefleri kapsamında, Doha Hamad Uluslararası Havaalanı ve dış istasyonlar dahil olmak üzere Qatar Airways’in tüm çalışanlarına genişletilmesi de yer alıyor.

Qatar Airways, mürettebatını akıllı telefonlarla donatan ilk havayolu olmaktan çok uzak bir pozisyonda. Proje hayata geçildiğinde Qatar Airways uçuşlarında görevli kabin ekibinin, yiyecek- içecek siparişlerini kalem-kağıt yerine akıllı telefonla toplayacağını söylemek mümkün.

Qatar Airways CEO’su Badr Mohammed Al Meer, projenin detaylarını şu şekilde anlatıyor:

“Qatar Airways olarak, havayolunun dijital dönüşümü sürecinde, özellikle first class kabindeki uçak içi deneyimimizi geliştirecek yeni bir aşamayı tanıtmaktan heyecan duyuyoruz. Sektördeki inovasyon ve dijitalin benimsenmesinde lider olan Qatar Airways, yolcularımızın konforu ve rahatlığı için ortaya çıkan trendleri tespit etmek ve bunlara yanıt vermek konusunda uzmandır. Bu proje, müşterilerimiz ve personelimiz arasında daha bağlantılı bir etkileşime yönelik belirleyici bir adımdır.”

Kabin Ekibine Akıllı Telefon Mantıklı mı?

Uçucu mürettebata, yolcularla ilgilenmeleri için daha fazla kaynak sağlamak her zaman harika bir fikir ve bu da teknolojinin sunduğu imkanlarla giderek daha da geliştirilebiliyor.

Ancak, akıllı telefonların kullanılmasının, genel hizmet akışının bir parçası olmasını rahatsız edici bulan yolcuların sayısı hiç de az sayılmaz. Projeye muhalif olanların temel düşüncesi, kabin görevlilerinin, yolcuyla temas halinde olduğu süre boyunca bir telefon ekranına bakıyor olması ve göz göze temas etmekten kaçınması. Bunun da kişiselleştirilmiş deneyim fikrine zıt olduğu iddia ediliyor.

Projenin pratikte nasıl uygulamaya geçeceği konusunda da bazı soru işaretleri var.  Şu anda Qatar Airways’de kabin amirlerinin elinde, tüm yolcu bilgilerini içeren bir iPad bulunuyor. Tüm kabin ekibine akıllı telefon dağıtılmasının, ne gibi ekstra avantajları beraberinde getireceği meçhul. Bağlantılı uçuş bilgilerini yolcularla kolayca paylaşabilmek bunun akla gelen ilk özelliği olabilir. Akıllı telefonların, başka hangi düzeyde kişiselleştirme hizmeti sunacağı zaman içinde ortaya çıkacak.


İlgili İçerik | Qatar Airways YouTube Yayıncısını Kara Listeye Aldı!

adbanner