Qatar Airways’te First Class Dönemi Bitiyor

Katar’ın ulusal havayolu Qatar Airways’in CEO’su Akbar Al Baker, havayolunun teslim alacağı Boeing 777X uçaklarında, first class koltukların yer almayacağını duyurdu. Bu durum, potansiyel olarak havayolunun uçaklarında first class hizmetinin sona ereceğinin sinyalleri olarak yorumlandı.

Al Baker, İstanbul’da düzenlenen Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği -IATA’nın Yıllık Genel Toplantısı  öncesinde Bloomberg’e yaptığı açıklamada, yeni nesil Boeing 777X uçaklarında, first class koltukların yer almayacağını duyurdu.

Al Baker, Qatar Airways’in Qsuite olarak pazarlanan business class koltuğunun kalitesi göz önüne alındığında, first class kabinleri için yapılan yatırımın, gerekli karşılığı sağlayamadığını belirtti. Al Baker: “First class kabinin size sağladığı tüm olanakları sağlayan bir alt sınıfımız varken, neden first class için yatırım yapasınız ki? Gerek görmüyorum” diye ekledi.

Qatar Airways filosundaki 10 adet Airbus A380 ve dört adet Boeing 777-300ER uçağında first class koltuk bulunuyor. Ancak ch-aviation.com verilerine göre havayolunun filosundaki 10 adet A380’den yalnızca üçü aktif olarak uçmaya devam ediyor ve bu uçakların biri de şu anda bakımda.

Böylece, şirketin filosundaki Airbus A380 ve Boeing 777 uçakları, kullanımdan kaldırıldığında, Qatar Airways’in artık uzun mesafeli uçuşlarda first class ürün sunmayacağı söylenebilir.

Qatar Airways’in kararı, genel olarak sektörde olumlu karşılandı. Fikre soğuk bakanlar ise yaşanan durumu piyasadaki çetin rekabet ortamı nedeniyle, havayolunun business class kabine daha fazla ve first class kabine daha az yatırım yapması nedeniyle, first class’ın bu yatırıma değmediği sonucuna varması olarak özetliyor.

Qatar Airways 777X’in Lansman Müşterisi Olacak

ABD’li imalatçı Boeing, 777X’in üretimini duraklatmak zorunda kalmış olsada 2023’te üretimin yeniden başlaması bekleniyor. Boeing daha önce, ilk 777-9 için teslimat tarihini 2025 olarak belirlemişti.

Qatar Airways, hem 777X’in hem de uçağın kargo versiyonu olan 777-8F’nin lansman müşterisi olacağını açıklamıştı.

Boeing CEO’su David Calhoun, şirketin, 2022 yılının 4. Çeyrek sonuçları ile ilgili yaptığı sunum sırasında, 777X programının ilerleyişi hakkında bir güncelleme yaptı. Uçağın, 2025 yılına kadar uçuşa elverişlilik sertifikası alması konusunda, her şeyin yolunda olduğunu belirtti.

2 Haziran 2023’teki Bernstein Stratejik Kararlar Konferansı sırasında da Calhoun, 777X’in takvimi hakkında hâlâ “olumlu” hissettiğini yineledi. Bu konuda yaşadıkları asıl sorunun EASA [Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı] ve FAA [Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi] tarafından belirlenen sertifikasyon ve tasarım ilkelerine ilişkin anlaşmazlık olduğunu aktardı.

Calhoun: ‘Bu durum çözüldü Belgelendi. Yani, şimdi ilerlemeye devam ediyoruz’ diye ekledi.

adbanner