Suudi Arabistan Krallığı’nın yeni ulusal havayolu şirketi olarak ilk kez Mart 2023’te duyurulan Riyadh Air, kısa süre içinde General Electric GEnx-1B motorlarından güç alacak 39 adet Boeing 787-9 Dreamliner siparişi vermişti. Havayolunun aynı uçak için 33 adet de opsiyonlu siparişi bulunuyor. Riyadh Air, 2030 yılına kadar 100’den fazla destinasyona uçuş yapan bir havayolu haline gelmenin hesaplarını yapıyor.
Hafta içi yapılan bir açıklama ile Riyadh Air’in Eylül 2024’te ön sertifika uçuşlarına başlamayı planladığı duyuruldu. Şirketin hedefi 2025 ortasında tarifeli yolcu seferlerine başlamak.
Havayolunun CEO’su Tony Douglas, aralarında birkaç eğitmen kaptanın da bulunduğu 38 pilottan oluşan ilk istihtam dilimini tamamladıklarını duyurdu. Riyadh Air’in Hava Operatörü Sertifikası (AOC) alma sürecinin sürecin bir parçası olacak sertifika uçuşları, Eylül-Kasım 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.
Her şeyi bir start-up kuruluş heyecanı gibi yaşadıklarını anlatan Douglas, gelecek yılın yaz sezonunda hizmete başlayacaklarını söyledi.
Kokpit ekibinin yanı sıra kabin ekibi için de istihdam sürecine devam eden havayolu, kabin ekibi üniformalarını Haziran’da Paris Moda Haftası’nda tanıtacak. Yeni üniformaların, Riyadh Air markasını tam olarak ifade edeceği söyleniyor.
Riyadh Air ve ülkenin şu anki ulusal havayolu Saudia’nın tam olarak nasıl bir arada faaliyet göstereceğini zaman gösterecek. Ancak Suudi Arabistan’ın ‘Vizyon 2030’ planı doğrultusunda ülkeye yönelik turizm faaliyetlerinin önümüzdeki yıllarda artacağı tahmin ediliyor. Daha önce Saudia Havayolları’nın, başkent Riyad’ın Kral Halid Havalimanı’ndaki (RUH) uçuşlarını durduracağını ve operasyonlarının odağını Cidde’ye kaydıracağını duyurmuştu. Suudi Arabistan’ın en büyük iki şehri birbirinden 800 km uzakta ve iki saatlik uçuş mesafesinde bulunuyor.
Douglas, Riyadh Air’in önceliğinin, Suudi Arabistan ile dünyanın geri kalanı arasındaki bağlantıların iyileştirilmesi olduğunu söyledi. Tokyo ve Şangay gibi birçok büyük şehrin şu anda Suudi Arabistan ile doğrudan hava bağlantısının bulunmadığının altını çizdi. Bu durumun bir G20 ülkesi için kesinlikle kabul edilemez olduğunu söyleyen Douglas, başkent Riyad’a çok daha fazla bağlantı getirmek gerektiğini aktardı.
Riyadh Air’in birkaç hafta içinde dar gövdeli uçak siparişini açıklaması bekleniyor. Bu siparişlerin Airbus’a mı yoksa Boeing’e mi verileceği büyük bir soru işareti.
Öte yandan ülkenin ulusal havayolu Saudia, hafta içinde 105 adet Airbus A320neo ailesi uçağı sipariş ettiğini duyurdu. Douglas, Saudia’nın verdiği siparişi, Suudi Arabistan’ın küresel bağlantısının önemin edair anlayışı güçlendirdiği şeklinde yorumladı.