Suudi Arabistan’ın Yeni Havayolu Riyadh Air’in Stratejisi Ne?

Financial Times, Suudi Arabistan’ın Mart 2023’te ilk kez kamuoyuna duyurduğu günden bu yana spekülasyonlara konu olan yeni havayolu şirketi Riyadh Air’in stratejisine ilişkin bazı ayrıntıları paylaştı.

Riyadh Air’in CEO’su Tony Douglas ile yapılan görüşmede ortaya çıkan detaylara göre, 2025’te faaliyete geçmesi beklenen yeni havayolunun, Qatar Airways ve Emirates gibi şirketlerle rekabet etmek yerine, Suudi Arabistan’a gelen ve Suudi Arabistan’dan giden trafiğe odaklanacağı belirtildi. Bu iki komşu rakip, iş planlarını, Doha Hamad (DOH) ve Dubai (DXB) havalimanlarını, büyük küresel bağlantı merkezlerine dönüştürecek bir strateji üzerine  kurguladı.

Tony Douglas Riyadh Air’e geçmeden önce, adı geçen diğer iki Körfez havayolundan daha küçük ölçekte de olsa, Abu Dabi’de (AUH) küresel bir merkez inşa eden bir başka havayolu şirketi Etihad’ın CEO’su olarak görev yapıyordu.

Riyadh Air’in Suudi Arabistan’a yönelik bu odaklanma vizyonu, ülkenin kendi başına büyük bir uluslararası turizm destinasyonu olma planlarıyla tutarlı görünüyor.

Orta Doğu krallığı, “2030 Vizyonu” isimli ekonomik kalkınma stratejisi kapsamında, turizmi geliştirmek amaçlı çok sayıda proje için 100 milyar Dolar‘ın üzerinde yatırım yapmayı planlıyor.

Suudi Arabistan, 2030 yılına kadar ülkeye yılda 100 milyon ziyaretçi çekmeyi hedefliyor. Bu amaçla, yeni havaalanı inşaatları ve mevcut meydanların genişletme projeleri, sahil ve tatil bölgelerinin oluşturulması ile fütüristik yeni şehirlerin geliştirilmesine kadar çok sayıda girişim başladı.

Douglas ayrıca havayolunun “süper agresif” bir büyüme planı olarak tanımladığı şekilde, 2030 yılına kadar 100 noktaya hizmet vermesini sağlayacak dar gövdeli bir filo oluşturmakla ilgilendiklerini doğruladı.

Riyadh Air’in, 2023’ün başlarında sipariş ettiği 39 adet Boeing 787’ye (artı 33 opsiyon) ek olarak, en az 150 adet dar gövdeli uçak aradığı söyleniyor. Boeing 737 MAX‘ın bu siparişler için önde gelen aday olduğu belirtilirken; şirket ile ilgili hazırlanan bazı raporlara göre, havayolunun filosundaki uçak sayısının, 300-400‘e ulaştırılması hedefleniyor.


İlgili Haber | Riyadh Air İlk Sponsorluk Anlaşmasını Hangi Kulüple İmzaladı?

adbanner