Spirit AeroSystems Enflasyon Nedeniyle Boeing ve Airbus’tan Yardım İstiyor

Spirit AeroSystems, mevcut sözleşmelerin “sürdürülebilir olmadığını” belirterek, Boeing ve Airbus’tan, artan enflasyon ve diğer zorlukların neden olduğu mali sıkıntıların hafifletilmesine yardımcı olmalarını talep etti. Yılın ilk yarısında yaklaşık 215 milyon Dolarlık ekstra gider ile karşılaşan Spirit, sözleşme şartları ve beklentilerin yeniden gözden geçirilmesi için hem Boeing hem de Airbus’ı acil görüşmeye çağırdı.

Spirit AeroSystems ile Boeing ve Airbus arasında, ekonomik baskılara ilişkin hararetli tartışmalar sürüyor. Spirit’in CEO’su Tom Gentile, iki havacılık devini, mevcut sözleşmeleri sürdürülemez hale getiren enflasyonun getirdiği mali külfeti paylaşmaya çağırdı.

Bütün bu tartışmalar, Spirit’in yılın ilk yarısında, yaklaşık 215 milyon Dolar tutarındaki ekstra masrafları yüklenmesi nedeniyle yaşadığı ciddi mali stres nedeniyle başlatı. Gentile, bir yatırımcı konferansında, sorunun detaylarını paylaştı. Yaşanan ciddi ekonomik darbe, enflasyon, parça kıtlığı ve artan otorite incelemeleri gibi bir dizi zorluğa atfediliyor. Boeing 787 Dreamliner ile Airbus A220 ve A350 programlarına ait sıkıntılar giderek büyüyor.

Gentile, ileriye yönelik yol hakkında diyalog kurmanın hayati önem taşıdığını ifade ederek, mali stres faktörlerinin tek başına Spirit tarafından yönetilemeyecek kadar büyük olduğunun altını çizdi. Boeing ve Airbus ile yapılan görüşmeler neticesinde bir çözüme ulaşmanın zorunlu olduğuna dikkat çekerek, “Bu programların tümü baskı altında” cümleleriyle, durumun ciddiyetini vurguladı.

Airbus A220 üretim oranlarındaki memnuniyetsizliğini dile getiren Gentile, şu ana kadarki sonuçları “hayal kırıklığı” olarak nitelendirdi. Bu yıl muhtemelen 65-70 arasında Airbus A220’nin piyasaya sürüleceğini söyleyen Gentile, bu durumun, uçağın kanat ve diğer bileşenlerini üreten Spirit için, başlangıçta öngörülen yıllık 100 birimlik üretime göre önemli bir düşüş olduğunu belirtti.

Hayal kırıklığı hissi Airbus A350 için de geçerli. Gentile, görünürdeki teslimat gecikmelerinin giderilmesi için Airbus ile acil bir görüşme yapılması gerektiğine değinerek, programın başa baş noktasına ilişkin revize edilen tahminlere ışık tuttu. Başlangıçta Spirit, her ay 14 adet A350 için istikrarlı bir üretim varsayımıyla, 2025’te başabaş noktasına ulaşacağını ve sonrasında kar elde etmeye başlayacağını öngörmüştü. Bu hedef şu anda gecikmiş gibi görünüyor.

Boeing ile olan problem ise büyük ölçüde Dreamliner programında yaşanıyor. Spirit, bu konuda ileriye dönük 1,4 milyar Dolarlık zararla boğuşuyor. Gentile, Boeing’in 2026 yılına kadar, ayda 10 adet üretim yönündeki iddialı hedefine uyacak şekilde, 787 üretimindeki artışı kolaylaştırmak için, iç dinamikleri yeniden değerlendirmenin gerekliliğini vurguladı.

Spirit, Ağustos ayında Airbus ve Boeing ile olan sözleşmelerin sürdürülebilirliğine ilişkin endişelerini dile getirmeye başlamıştı. Bu durum, taraflar arasındaki müzakerelerin, iş birliklerinin devam ettirilmesi ve ilgili programların mali sürdürülebilirliğinin sağlanmasında çok önemli olacağı bir aşamanın başladığını gösteriyordu.

adbanner