Uçağını Kaçıran Yolcuya Tazminat Ödeyen Havalimanı | Boarding Info

Written by 00:04 Güncel-Gündem, HAVACILIK

Uçağını Kaçıran Yolcuya Tazminat Ödeyen Havalimanı

Amsterdam Schiphol Havalimanı, uzun güvenlik kuyrukları nedeniyle uçuşunu kaçıran yolculara tazminat ödeyecek.

23 Nisan 2022 ile 11 Ağustos 2022 tarihleri ​​arasında, havalimanına zamanında gelen, ancak güvenlik kontrolünde istisnai bekleme süresi nedeniyle uçuşunu kaçıran yolcular için özel bir telafi uygulaması başlatılacak. 

Havaalanı, yolcuların mağduriyetinin nasıl telafi edilebileceğini tartışmak için Ombudsman ve Hollanda Tüketici Derneği’ne başvurdu. 

Söz konusu süre içerisinde, uzun güvenlik kontrol kuyruğu nedeniyle uçuşunu kaçıran ve ekstra masrafa giren yolcuların 30 Eylül’e kadar havalimanına tazminat talebinde bulunabilmelerine karar verildi.

Yolcular, yeni bir uçuşa rezervasyon yaptıysa veya alternatif bir ulaşım yöntemi ile gitmek istedikleri yere ulaştıysa; yapılan tüm ekstra seyahat masrafları için tazminat talebinde bulunulabilecek. 

Seyahat severler ayrıca, Schiphol’de veya yakınında yaptıkları konaklama masrafları ile varış yerlerindeki iptal edilemeyen konaklama, ulaşım veya etkinliklerin masraflarını da talep edebilecek.

Schiphol Havalimanı’nda personel sıkıntısı nedeniyle uzun kuyruklar oluşuyor (Görsel: Evert Elzinga / ANP / AFP)

Schiphol Havalimanı CEO’su Dick Benschop:

“Pek çok insan, özellikle iki yıllık COVID sürecinden sonra, yurtdışındaki tatillerini gerçekten dört gözle bekliyor. Bazı kişilerin uzun güvenlik kuyruğu nedeniyle uçuşlarını kaçırdıkları için çok üzgünüz. Tatillerinin tamamını veya bir kısmını kaçırmak zorunda kaldılar ve bunu telafi etmek istiyoruz. Bu özel zamanlar ve koşullar altında, bu insanların mağduriyetlerini gidermeliyiz.“

Schiphol Havalimanı’na tazminat talebinde bulunmak isteyen yolcular, bunun için Schiphol.nl/compensation adresindeki formu doldurabilir. Schiphol yönetimi, alınan tüm talepleri, hazırlanan hüküm ve koşullar temelinde değerlendirdikten sonra karar verecek. Daha önce bir talepte bulunan yolcuların tekrar başvuru yapmasına gerek olmadığı duyuruldu.

Son zamanlarda Schiphol, yeni personelleri istihdam etmek ve Schiphol’de çalışmayı daha çekici hale getirmek için ciddi çaba harcıyor. Havalimanındaki tüm süreçleri yapay zeka teknolojisi ile iyileştirmeye odaklanan Yaz Eylem Planı için de ciddi emek veriliyor.

En Çok Rötar Yaşanan Havalimanları Listesinde!

Geçtiğimiz günlerde, FligtAware tarafından dünya genelinde en çok uçuş iptali ve rötar yaşanan havalimanları listesi yayımlandı. Uçuşların rötar durumuna göre “en problemli havalimanları” listesinde dördüncü sırada yer alan Schiphol’de, uçuşların yüzde 41,5’inde gecikme yaşandığı ortaya çıkmıştı. Schiphol, en çok uçuş iptali yaşanan havalimanları listesinde de yüzde 3.9 ile 10’uncu sırada yer aldı.

Schiphol, en çok rötar yaşanan havalimanları listesinde 4’üncü sırada

Çok sayıda uçuşun da iptal edildiği havalimanındaki yolcuların bir kısmı, Rotterdam ve Eindhoven şehirlerindeki çevre havalimanlarına kaydırılıyor.

Devam eden yoğunluğu azaltmak için uçuşu 4 saatten fazla olan yolcular havalimanı dışında bekletilirken, havalimanının dış hatlar gidiş kısmındaki yoğunluklar sebebiyle oluşan yüzlerce metrelik kuyruklara çözüm bulunamıyor.

(Visited 54 times, 1 visits today)
Close
error: © Copyright Boarding Info