Uçakta Fare Bulunursa Ne Olur?

SriLankan Havayolları’na ait Airbus A330 uçağı, içinde ölü fare bulunması nedeniyle üç gün boyunca yerde kaldı.

Kemirgen, 22 Şubat 2024’te, havayolunun Pakistan’ın Lahor kentindeki Allama İkbal Uluslararası Havalimanı’ndan (LHE) dönen Airbus A330 uçağının, başkent Colombo’daki Bandaranaike Uluslararası Havalimanı’na (CMB) inişinin ardından bulundu.

Farenin herhangi bir kritik kablo ve bileşeni kemirmediğinden emin olmak amacıyla, kapsamlı bir arama yapmak amacıyla uçak yere indirildi ve operasyonlardan çekildi.

Voice of America’ya konuşan bir havayolu yetkilisi, “Uçak Colombo’da üç gün süreyle yerde kaldı. Farenin uçağa zarar verip vermediğinden emin olunmadan uçağın uçurulması mümkün değildi. Fare ölü bulundu.” ifadelerini kullandı.

SriLankan Havayolları Ekonomik Olarak Zor Durumda!

Devlete ait havayolunun Mart 2023 itibarıyla 1,8 milyar Dolar’dan fazla zararı olduğu biliniyor. Havayolunun 23 uçaktan oluşan filosundaki, üç uçak, bir yıldan fazla bir süredir yerde bekliyor.

Ağustos 2022’de Sri Lanka hükümeti, ulusal havayolunu kısmen satma planlarını duyurdu. Çünkü hükümetin, havayolunu ayakta tutmak için artık para enjekte etmeye gücü yetmediği bilgisi paylaşıldı. Havayolunun filodaki uçakların motorlarına yapılması gereken zorunlu bakımları yaptırmak için döviz bulamadığı iddia ediliyor.

Ülkede son dönemde görevi devralan hükümetlerin, ulusal havayolunu satma girişimleri başarılı olamadı. Geçmiş hükümetlerden biri, havayolunu 1 Dolar üzerinden satışa çıkardı ancak; hiç kimseden teklif alınamadı. Geçtiğimiz yıl, Sri Lanka’yı dört yıla yayılan 2,9 milyar Dolarlık bir kredi desteğiyle kurtaran Uluslararası Para Fonu-IMF, bu tür devlet mülkiyetindeki işletmelerin ulusal bütçeye ağır bir yük getirdiğini vurguladı.

2008 yılında devlet başkanı Mahinda Rajapaksa ile yaşanan bir anlaşmazlığın ardından, Emirates ile SriLankan Havayolları arasındaki yönetim anlaşması iptal edilene kadar, havayolu son derece kârlıydı. Emirates, Londra’daki tatilinden dönen Rajapaksa ailesinin 35 üyesinin uçağa alınabilmesi için, bilet ücretini ödeyen diğer yolcuların uçağa alınmaması talebini reddetmişti.

İronik bir şekilde, havayolunun en kârlı yıllarından biri, Tamil Kaplanları ayrılıkçı hareketinin düzenlediği bir saldırıda, havayolunun çok sayıda uçağının imha edildiği 2001 yılıydı. Alınan sigorta ödemeleri ve fazla kapasitenin ortadan kaldırılması, havayolunun gelirini artırmıştı.

Alman Bakanın Uçağı da Fare Saldırısına Uğradı!

Hindistan medyasında kısa süre önce çıkan haberlerde, Tata Sons, Adani Grubu ve Emirates’in, SriLankan Havayolları’nı satın almak ile ilgilenen olası taraflar olduğu paylaşıldı.

Sri Lanka Havacılık Bakanı Nimal Siripala de Silva, uçakta bulunan farenin, borç yükü altındaki havayolunu devralmak isteyen “birkaç potansiyel yatırımcıyı” korkutabileceğini söyledi.

Bir farenin uçuşlarda büyük aksamalara neden olduğu ilk örnek SriLankan Airlines uçağında yaşanmadı. 2018 yılında, dönemin Almanya Maliye Bakanı Olaf Scholz, Uluslararası Para Fonu (IMF) toplantısı için Endonezya’ya gitti. “Konrad Adenauer” isimli Airbus A340 uçağının bazı kritik kablolarının fareler tarafından kemirildiği ortaya çıktı. Uçak Endonezya’da bir süre yerde ve bakan da zor durumda kaldı.


İlgili İçerik | Uçakta Yılan Vakaları

adbanner