Alman havayolu Eurowings, Airbus A330 uçağından yolcularını geç indirdiği için 225 bin Dolar para cezasına çarptırıldı. Havayolu, yaşanan olayda, kendi kontrolü dışındaki güçlerin sorumlu olduğunu iddia etti.
ABD Ulaştırma Bakanlığı (DOT), yolcularının yaklaşık altı saat boyunca uçakta mahsur kalması nedeniyle, Alman havayolu şirketi Eurowings’e ağır bir para cezası verdi. Haziran 2019’da meydana gelen olay nedeniyle, havayolu 225 bin Dolar ceza ödeyecek
Eurowings’in yolcuları uçaktan indirmek için elinden gelen her şeyi yaptığını iddia ettiği için bu olay ilginç olay, 23 Temmuz 2019’da, Düsseldorf Uluslararası Havalimanı’ndan (DUS) Miami Uluslararası Havalimanı’na (MIA) gerçekleştirilen Eurowings’in EW1182 sefer sayılı uçuşunda yaşandı. Şiddetli fırtına nedeniyle uçak, Fort Lauderdale-Hollywood Uluslararası Havalimanı’na (FLL) inmek zorunda kaldı. Bu meydan, havayolunun hizmet verdiği havaalanları arasında değildi.
268 yolcusu bulunan Airbus A330, yerel saatle 17:14’te Fort Lauderdale Havalimanı’na indi ve havayolu yolcularını otobüsle terminale götürmek istedi. Bu talep reddedildi. Çünkü ABD Gümrük ve Sınır Koruma (CBP) düzenlemeleri gereği, yolcuların bagajları ile aynı anda uçaktan indirilmeleri gerekiyordu. Ancak o esnada uçaktan bagajları boşaltmak için, yeterli sayıda yer hizmetleri görevlisi yoktu. Bu nedenle yolcular bir süre apronda uçak içinde beklemek zorunda kaldı.
Yaklaşık iki saat sonra, kokpit ekibine, yer görevlilerinin artık bagajları boşaltmak için müsait olduğu ve yolcuları indirmeye başlayabilecekleri bilgisi verildi.
Ancak havayolu, asıl gitmek istedikleri nokta olan Miami’ye ulaşmayı planladığı için, bu talebi reddetti. Ancak kötü hava koşulları ve yoğun hava trafiği nedeniyle yaklaşık 1.5 saat Miami’den kalkış izni alamadılar.
Mürettebata Miami Havalimanı’nın olumsuz hava koşulları nedeniyle kapandığı bildirildiğinde, uçak üç buçuk saattir apronda bekliyordu. Bunun üzerinde 90 dakika süren özel bir taramaya girmek zorunda kaldılar.
Uçaktaki yolcular sonunda, 911’i arayarak sorunu kendileri çözmeye karar verdi. Polis yaklaşık yarım saat sonra olay yerine geldi. Uçak, Fort Lauderdale Havalimanı’na indikten beş buçuk saat sonra (22:50’de) uçağın boşaltılmasına başlandı.
Eurowings, yolcuların Miami destinasyonuna ulaştırılmasını sağlamak için Fort Lauderdale’deki yetkililer ve kişilerle sürekli temas halinde, olası tüm seçenekleri değerlendirdiklerini açıkladı. Yalnızca mürettebat tarafında değil, aynı zamanda servis sağlayıcılar ve sahadaki işlem ortaklarıyla da koordineli etkileşim içinde olduklarını açıkladı.
Havayolu, yaşanan olayın “kendi kontrolleri dışındaki güçlerden kaynaklanması nedeniyle, hiçbir sivil cezanın uygulanmaması gerektiğine inanıyor olsa da, daha farklı cezalardan kaçınmak için Ulaştırma Bakanlığı’nın kestiği para cezasını kabul etti.
Kesilen cezanın yarısını önümüzdeki 30 gün içinde ödemesi gereken havayolu, kalan miktarı bir yıl süreyle ödemeyecek. Bu süre içinde Eurowings’in aynı düzenlemeleri tekrar ihlal etmesi durumunda diğer kısım ödenecek.
İstisnalar uygulanmadı
ABD Ulaştırma Bakanlığı, apronda bir uçağın maksimum bekleme süresi olan dört saat kuralında çeşitli istisnalara izin veriyor. Ancak bu durumun herhangi bir istisnai durum kapsamına girmediğine yönelik bir karar alındı. Bu kural kapsamında, bir havalimanına gelen ve havalimanından giden dış hat uçuşlarının, yolculara uçaktan inme fırsatı verilmeden dört saatten fazla apronda kalmasına izin verilmiyor.
Ulaştırma Bakanlığı, iki durumu bu kapsam dışında tutuyor. Birincisi, uçağın herhangi bir emniyet veya güvenlik problemi nedeniyle pistteki konumunu terk edemeyecek durumda olduğunu bildirmesi; ikinci istisna ise Hava Trafik Kontrolörü’nün (ATC) sorumlu pilota, yolcuları uçaktan indirmek için başka bir kapıya veya başka bir pozisyona götürmesinin, havalimanı operasyonlarını önemli ölçüde aksatacağını belirttiği durumlar için geçerli.