2023’ün son çeyreğinde, 27 yıldır Qatar Airways’in CEO koltuğunda oturan Akbar Al Baker, sürpriz bir kararla istifa edip, görevi Badr Mohammed Al Meer’e bırakmıştı. Al Meer, göreve başladıktan sonra, kısa süre içinde olağanüstü işler yaptı ve sektörde de en çok saygı duyulan havayolu CEO’ları arasına girdi.
Al Meer özellikle personel ve yolcular yani insan üzerine odaklanan bir yönetici profili çizdi. Havayolunun çalışanları onu seviyor. Çünkü koltuğa oturduktan sonra yaptığı ilk işler, Doha’da personelin sokağa çıkma yasağını kaldırması ve uçucu mürettebatın üniformalı fotoğraflarını sosyal medyada paylaşma yasağını sona erdirmek de dahil olmak üzere, personel üzerindeki kısıtlamaların kaldırılması oldu.
Al Meer havalimanında yolculara yardım ediyor!
Son günlerde, sosyal medyada paylaşılan bir anekdot ile Al Meer’in yalnızca çalışanlar ile değil müşterileri ile ilgilenme konusunda da ne kadar başarılı ve istekli olduğu ortaya çıktı.
@pbjcaviar kullanıcı adına sahip Twitter/X hesabının sahibi, geçtiğimiz günlerde, Doha Hamad Uluslararası Havalimanı’nda (DOH) kız kardeşinin başından geçen bir olayın detaylarını paylaştı.
Küçük kız kardeşim dünyanın her yerine çok ucuza uçuyor. Çünkü babamız Eva Air Cargo’da 20 yıldan fazla çalıştı. Bugün, Katar’ın başkenti Doha’daydı ve havaalanında mahsur kaldı. Doha’dan Chicago’ya giden uçuşta yer var görünüyordu. Ancak ağırlık yönetimi nedeniyle uçağa ilave yolcu alamıyorlardı. Yedek yolcu olarak uçtuğunuzda, biletli yolcular uçağa bindikten sonra, eğer boş koltuk kalırsa uçağa alınırsınız. Bu yüzden kardeşim Washington DC uçağına binmeye karar verdi. Qatar Airways çalışanları, ağırlık yönetimi nedeniyle o uçağa da daha fazla yolcu alamayacaklarını söyledi.
Kardeşim bütün gece Bangkok’tan Doha’ya uçtuğu için neredeyse hiç uyumamıştı. ABD’ye gidecek uçaklara alınmaması nedeniyle, gerilmeye ve endişelenmeye başladı. Ne yapacağına dair hiçbir fikri yoktu. Hangi uçağa binebileceğini düşünerek, uçuş bilgi ekranlarının altında üzgün bir şekilde duruyordu.
Bu sırada yanına gelen bir adam, ‘neden bu kadar üzgün olduğunu’ sordu. Kız kardeşim ona durumu anlattı. Adam kendisine “business class dinlenme salonuna gidin her şey düzelecek” şeklinde yanıt verdi. Daha sonra o kişinin, Qatar Airways CEO’su Badr Mohammed Al Meer olduğu ve kardeşime New York JFK uçuşunda business class koltuk ayarladığı ortaya çıktı.
Qatar Airways’te görev yapan bir çalışan, dinlenme salonuna gelip, kız kardeşime biletini verdi ve kendisine ‘çok şanslı olduğunu’ söyledi. Bazı insanların sahip olduğu güç inanılmaz. Bir parmak şıklatmasıyla, her şey karanlıktan aydınlığa kavuştu.
Al Meer’in Hafta Sonu Mesaisi!
Al Meer’in Doha Havalimanı’nda sürekli olarak bu şekilde yürüyerek dolaştığı ve sorun yaşayan insanlarla birebir ilgilendiği söyleniyor. Öyle ki Al Meer’in hafta sonlarının çoğunu bu şekilde geçirdiği de pek kişi tarafından doğrulandı.
Sevimli görünmek için, etrafında kameralar varken veya yüksek profilli insanların olduğu ortamlarda halkın arasına karışıp, onların sorunlarıyla ilgileniyor gibi görünen pek çok üst düzey yönetici görmek mümkün. Ancak bu hikayede durum kesinlikle böyle değil. Uçağa binmek için kapıda çaresiz bekleyen bir yolcunun yaşadığı olay, sosyal medyada çok takipçisi olmayan, sıradan bir sosyal medya hesabına sahip kardeşi tarafından paylaşıldı. Bu da durumun, reklam amaçlı yapılmadığı ve ‘gerçek’ olduğunu düşündürüyor.