British Airways Yolcularına Neden KFC Menü İkram Etti?

British Airways uçağına ikramları yükleyecek aracın soğutma sisteminde meydana gelen arıza nedeniyle, yolculara sunulacak tüm yiyecekler bozuldu. Havayolu şirketi bu soruna çözüm olarak, 12 saatlik bir uçuşta yolculara Kentucky Fried Chicken (KFC) tavuk menüleri ikram etti.

Yolcular sık sık uçak içi yemeklerinin kalitesi, tadı veya sunumundan şikayet etse de British Airways’in uzun mesafeli bir uçuşundaki yolcuların başına gelen tatsız deneyim, uzun süre hatırlanacak gibi görünüyor.

British Airways’in olaylı uçuşu, Turks ve Caicos Adaları’ndaki Providenciales Havaalanı’ndan başladı. Bahamalar’daki Nassau Lynden Pindling Havaalanı’nda yapılacak aktarmanın ardından, yolcuların nihai varış noktası Londra Heathrow Havalimanı’ydı. 23 Temmuz’da gerçekleştirilen BA 252 sefer sayılı tarifeli uçuş, havayolunun G-VIIN kuyruk tescilli Boeing 777-200ER uçağıyla icra edildi.

Providenciales’teki kalkış sürecinde, öngörülemeyen bir ikram sorunu gündeme geldi. Uçakta yolculara sunulacak ikramları taşıyan araçların soğutma sisteminde yaşanan sorun nedeniyle, tüm yiyeceklerin bozulduğu ve atılması gerektiği anlaşıldı. Bu durum Nassau aktarmalı gerçekleştirilecek Londra uçuşu için bilet alan yüzlerce yolcu için, yiyecek – içecek sunulamayacağı anlamına geliyordu.

Normalde bu tip durumlarda havayolu şirketinin, yolcularına yeni ikram temin edebilmek için uçuşu ertelemesi veya iptal etmesi beklenir. Ancak bu karar, havayolu için çok daha yüksek maliyet ve yolcuların ciddi öfkesi ile baş etmek zorunda kalınmasını gerektirecekti. Özetle, havayolu yaratıcı bir çözüm bulmak zorundaydı.

Nassau’da yapılacak aktarma sırasında uçak kısa süreli yerde beklerken; havayolu çalışanlarının, ellerinde KFC kovaları ile koşuşturmaya başladığı görüldü. Havayolu, çareyi yolcularına fast food menüleri ikram etmekte bulmuştu. Ancak zaman çok kısıtlı olduğu için sipariş verilen KFC şubesi, uçaktaki her yolcu için kızarmış tavuk siparişini karşılayamadı.

KFC’nin, bu kısa zaman diliminde, patates kızartması ve başka detaylar içeren menülerin siparişini yetiştirmesi imkansızdı. Yani ortada kovalarca tavuk olmasına rağmen, bu tüm yolcular için yeterli değildi. Yolcuların bu ikramları paylaşması gerekiyordu. Bazı yolcular yalnızca bir parça tavuk alabilirken; iki parça tavuk alabilenler kendini şanslı hissediyordu. Üstelik bu kısıtlı ikram, yaklaşık 12 saat sürecek yolculuk boyunca yolculara sunulabilecek tek şeydi.

British Airways, uçak Londra’ya indikten sonra, tüm yolcularından özür diledi. Yaşanan ikram sorununu telafi etmek için, yolcularına bir kupon verdi.

Yaşanan ikram sorunu nedeniyle British Airways’in karar vermesi gereken iki seçeneği vardı. Uzun süreli bir rötar veya uçuş iptali kararı alarak ortaya çıkacak tepkileri kontrol altına alabilmek veya yolcuları ikramsız ama zamanında Londra’ya ulaştırmak. Bu iki seçenek arasındaki hassas çizgiyi değerlendiren British Airways, bu beklenmedik sorun karşısında, yolcuların uzun süre boyunca aç kalmamasını sağlayacak bir çözüm yolu bulmak için elinden gelen her şeyi yaptı.

Bir veya iki parça tavuk ile 12 saatlik uçuşu geçirmek, yolcular için ideal ve tercih edilen bir durum olmasa da yeni ikramların getirilmesi için saatlerce havaalanında mahsur kalmak veya bozuk yiyecekler nedeniyle gıda zehirlenmesi yaşamak riskine göre, çok daha mantıklı bir seçenek gibi görünüyor.

adbanner