Çin Maliye Bakanlığı (MOF) ve Çin Sivil Havacılık İdaresi (CAAV) dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını nedeniyle büyük sıkıntı yaşayan havayollarına finansal destek sunma konusunda harekete geçti.
Yapılan açıklamaya göre, salgının endüstri üzerindeki etkisine proaktif olarak yanıt verilmek için böyle bir karar alındı. Yerli ve yabancı havayollarının Çin’e veya Çin’den operasyonlarını devam ettirmelerini sağlamak ve onlara finansal olarak destek olmak amacıyla doğrudan nakit teşvikleri uygulanacak.
Anakara Çin’e uluslararası uçuşlar yapmaları halinde tüm yerli ve yabancı havayolları finansman desteğine hak kazanacak. Ayrıca program, devlet kademelerine bağlı çeşitli uçuş görevlerini yerine getiren havayolları için de uygulanacak.
Salgın döneminde uçuşlarına devam eden havayollarına verilecek teşvik şu şekilde: Birden fazla havayolunun operasyon yaptığı güzergahlarda, her havayoluna koltuk kilometre başına 0.0176 Yuan. Sadece bir havayolunun uçuş yaptığı güzergahlarda koltuk kilometre başına 0,0528 Yuan.
Basit bir hesap yapalım:
Türk Hava Yolları, İstanbul-Pekin rotasında uçuşlarına devam ettiği müddetçe, bu güzergahta uçuş yapan tek yabancı havayolu olduğu için koltuk-kilometre başına 0,0528 Yuan (0,046 TL) kategorisinden faydalanacak. 28 Business ve 261 Ekonomi koltuğu bulunduran bir Airbus A330 ile icra ettiği 7068 km’lik İstanbul-Pekin uçuşlarında sefer başına 93.961 TL kazanacak.
Birden fazla aktarmayla gerçekleştirilen uçuşlar ve beşinci trafik hakkı kapsamına giren uçuşlar için de teşvik ödemesi, Çin’deki varış noktalarını içeren uluslararası uçuş segmentlerinin sayısına göre ayrıca hesaplanarak yapılacak.
İlgili Haber | Coronavirus Havacılığı Ne Kadar Etkiledi?
Başlangıçta sadece tek bir havayolunun operasyon yaptığı rotalarda, teşvik sonrası yeni bir havayolu da uçmaya başlarsa, her iki havayolu da çok sayıda havayolunun operasyon yaptığı rotalardaki kriterler kapsamında teşvik alacak.
Salgından sonra, CAAC tarafından görevlendirilen aracı kurumlar tarafından onaylanan büyük nakliye görevleri yapan taşıyıcılara da ayrıca parasal sübvansiyonlar verilecek.
Finansal desteklerden faydalanmak isteyen tüm havayolları başvurularını CAAC ve MOF’a uçuş sıklığı, uçak tipi, koltuk kilometre bilgileri, malzeme envanteri ve maliyetler gibi verileri içeren belgelerle birlikte her ayın 7’sinden önce yapacak.
CAAC tarafından gözden geçirilen sonuçlar ödeme için MOF’a rapor edilecek. Air China, China Eastern Airlines ve China Southern Airlines MOF’tan ve diğer yerel havayolları ise yerel yönetimlerden doğrudan fon alacak. CAAC, yabancı havayollarına kaynak tahsisi sorumluluğunu üstlenecek.
Finansal teşvik 30 Haziran 2020’ye kadar geçerli olacak.