Emirates’in A350 ve 777X Filosu Hangi Alanda Fark Yaratacak?

Dubai merkezli havayolu Emirates, uçak pencereleri için geliştirilen devrim niteliğinde bir güneşlik tasarımının lansman müşterisi seçildi. Geliştirilen tasarım, havayolunun önümüzdeki yıllarda filosuna katacağı Airbus A350 ve Boeing 777X uçaklarının tamamında standart bir donanım haline gelecek. 

Aerospace Technologies Group (ATG) tarafından geliştirilen yeni güneşlik konsepti aerBlade olarak adlandırılıyor. Bu teknoloji, pencere kenarında oturan her yolcunun, güneşliğinin durumunu elektronik olarak ayarlamasına olanak tanıyor.

Yolcular, tek bir düğmeye dokunarak güneşliğini açık, Güneş’i engelleyen veya tamamen karartılmış bir görünüme getirebiliyor. Kabin ekibi de uçaktaki tüm güneşlik sistemini kontrol ederek; kalkış ve iniş için doğru pozisyonda olmalarını sağlayabiliyor.

ATG tarafından LinkedIn üzerinden yapılan bir paylaşımda şu ifadeler kullanıldı: “Sonunda dünyanın en büyük uluslararası havayolu şirketi Emirates ile ortaklığımızı duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. aerBlade güneşliğimiz, havayolunun yeni Airbus A350 ve Boeing 777X filosunda kullanılacak. Emirates ile uzun süredir devam eden ilişkimizi geliştirmekten ve onları yenilikçi aerBlade güneşliği için ilk müşterimiz olarak görmekten gurur duyuyoruz.”

aerBlade’in çift gölgeli versiyonu, yolcuların parlak Güneş ışığını bloke ederek kendilerini rahatsız etmesini engelliyor. Aynı zamanda dışarıyı seyretmeye devam etmelerine de olanak tanıyor.

ATG, havacılık endüstrisine yabancı değil. Şirket tarafından geliştirilen elektronik güneşlikler, halihazırda özel jetlerde ve bazı havayolu şirketlerinin 777-300ER, A380 ve A350 uçaklarındaki premium kabinlerde aktif olarak kullanılıyor.

Geçtiğimiz günlerde düzenlenen Dubai Airshow 2023‘te, Emirates ile imzalanan anlaşma, aerBlade’in bir havayolunun yaklaşan teslimatlarında standart haline gelmesi konusunda ise bir ilk olarak kayıtlara geçti.

aerBlade tasarımının çift gölgeli versiyonu, Emirates uçaklarının business class ve premium ekonomi sınıfı pencerelerinde; tek gölgelik ise ekonomi sınıfındaki pencerelere uygulanacak.

ATG’nin hedefi, gelecekte A330, A321LR ve A321XLR uçakları için de aerBlade teknolojisini hayata geçirmek.


İlgili İçerik | Uçak Pencereleri Neden Oval?

adbanner