Male Uluslararası Havalimanı – Maldivler
İbrahim Nasir Uluslararası Havalimanı olarak da bilinen meydanda, sırasıyla 60 metre genişliğinde ve 1.190, 1.100, 1.000 ve 800 metre uzunluğunda dört adet su pisti bulunuyor.
Cebelitarık Uluslararası Havalimanı
Cebelitarık Uluslararası Havalimanı’ndaki pist İngiltere Savunma Bakanlığı’na ait ve Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından kullanılıyor. Pist Winston Churchill Bulvarı (İspanya ile kara sınırına giden ana yol) ile kesişiyor ve piste uçak iniş kalkış yapacağında, yolun yaya ve araç trafiğine kapatılması gerekiyor.
Prenses Juliana Havaalanı – Saint Martin
Saint Martin’deki Princess Juliana Havalimanı’na inmeye hazırlanan uçak, önce Maho Plajı üzerinde uçuyor. Son dönemde değiştirilen yerel yönetmelikleri karşılamak için sahil kesiminde 150 metrelik güvenlik uzantısı oluşturuldu.
Madeira Havaalanı – Portekiz
Madeira’ya hava trafiği arttıkça, 2000 yılında havaalanı pistinin 200 metre uzatılmasına karar verildi. Bu uzatma çalışmaları, kısmen okyanusun üzerinde 180 sütunla desteklenen bir platform inşa edilerek yapılabildi.
McMurdo Buz Pisti – Antarktika
Mavi buz pisti, ABD’nin Antarktika Programı kapsamında inşa ettiği birincil pisti durumunda. Tekerlekli uçakların operasyon yapabilmesine izin vermesi ile fark yaratıyor. Pist, yaz sezonu başında açılıyor ve deniz buzu dağılmaya başlayana kadar (Aralık başı) aktif olarak kullanılıyor. Buzla kaplı pistlere nasıl operasyon yapılabildiğini daha önce detaylı olarak incelemiştik.
Paro Uluslararası Havalimanı – Bhutan
Drukair, çevresindeki yüksek dağlar nedeniyle, yaklaşma ve inişin son derece zor olduğu Bhutan’ın Paro Uluslararası Havalimanı’nda faaliyet gösteriyor. Drukair ve Bhutan Havayolları, ancak görerek uçuş kuralları çerçevesinde buraya operasyon yapabiliyor. Hava koşulları, ekstra zorluklara neden olabiliyor. Şiddetli rüzgarlar periyodik olarak havaalanının kapanmasına neden oluyor.