En Yoğun Havayolları

Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği (IATA) ‘nın resmi raporuna göre, 2017 yılında 4,1 milyar yolcu hava yolu ile seyahat etti. Bir önceki yıla göre yüzde 7,3’lük yolcu artışı anlamına gelen bu rakamlar; 2017 yılının dünyanın en çok havayolu seyahat gerçekleştirilen yıl olduğunu gösteriyor.

62’nci Dünya Hava Taşımacılığı İstatistikleri Raporu toplam havayolu yolcu sayısı, en yoğun havalimanları, en yoğun uçuş rotaları gibi istatistikleri gösteriyor. Raporda ayrıca ortalama bir dünya vatandaşının her 22 ayda bir uçakla seyahat ettiğine yer verildi. 2000 yılındaki rakamlara göre ortalama 43 ayda bir seyahat ediyorduk. Yani Son 18 yılda insanların seyahat etme eğilimi ciddi şekilde arttı.

IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Junias: “Uçmak hiç bu kadar kolay olmamıştı” diyerek durumu özetliyor. “Bu durum, insanları gezegenimizin daha fazlasını iş, eğlence ve eğitim için keşfetmeye teşvik ediyor” diye ekliyor.

Tabii ki dünya genelindeki bu milyarlarca yolcu, havayolu şirketleri tarafından eşit şekilde bölüşülmüyor. Aslında, bir kaç tane havayolu, insanların dünyanın dört bir yanına yapmak istedikleri seyahatleri domine ediyor. 2017 yılında uçulan toplam tarifeli yolcu sayısı ve onların uçtuğu mesafelere dayanarak oluşturulan dünyanın en yoğun beş havayolunun, ABD merkezli taşıyıcılar olduğu görülüyor.


Top 5 | Dünyanın En Yoğun Havayolu Şirketleri

Yıllık toplam tarifeli yolcu sayısı ve uçtukları mesafe cinsinden

  1. American Airlines (ABD)
  2. Delta Air Lines (ABD)
  3. United Airlines (ABD)
  4. Emirates Airline (BAE)
  5. Southwest Airlines (ABD)

Raporda ayrıca, havayolu şirketlerinin, 2017 yılında, dünya genelinde 20.000’den fazla şehir çifti oluşturarak, dünya çapında rekor sayıda şehri birbirine bağladıkları da açıklandı. Bu açıdan bakıldığında, 20 yıl kadar önceki şehir çiftlerinin sayısının iki katından fazla duruma gelindiği görülüyor.

IATA’ya göre 2017 yılında en fazla uçak yolcusu 632 milyon ile ABD’deydi. Onu 555 milyon ile Çin, 161.5 milyon ile Hindistan, 147 milyon ile İngiltere, 114.4 milyon ile Almanya izledi.

adbanner